Tuesday, March 27, 2018

Drama Korea | Bad Guys: Vile City (2018)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama ini spinoff dari drama Korea bertajuk Bad Guys (2014).. Sepatutnya sambungan kepada Bad Guys (2014) tapi atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan maka jadilah spin-off je.. Pelakon pun berbeza maka jalan cerita pun berbezalah sedikit.. Kali ini bukan polis tapi prosecutor..

Pergh!! Satu perasaan yang tak terungkap bila 1st episod je dah ada babak ganas.. Memang cerita ini penuh debaran.. Ada sneak peek sikit pasal Bad Guys yang first.. Cerita ini memamg ganaslah.. Setiap episod ada je babak lawan yang ganas.. Tapi tak seohsem Bad Guys siri 1..

Permulaan cerita ini je dah struggle.. Bayangkan sepanjang episod ini mereka berjuang bermati-matian untuk menangkap penjenayah sampai ada yang terbunuh, tercedera usah ceritalah tapi tetap ada yang tertewas pada kejahatan.. Cerita ini memberitahu manusia bila dah pegang kuasa, mesti akan terlari dari prinsip kebaikan.. Ada je yang kekal berpegang pada prinsip tapi susahlah nak cari.. Bila menghalang perbuatan jahat, pembasmian bukan pada puncak sahaja tapi kena buang sehingga ke akar umbi.. Sebab pucuk bila dicantas, akan tumbuh yang baru.. Tapi akar kalau dibuang, pasti takkan tumbuh dah.. Kena banyak-banyak bersabar bila tengok drama ini.. serius merentap jantung.. kikiki.. Pada Sha lah.. pada orang lain Sha tak pasti..

 

BAD GUYS: CITY OF EVIL @ BAD GUYS: AGE OF EVIL @ BAD GUYS: EVIL CITY @ BAD GUYS: VILE CITY | 16 December 2017 | 16 episodes | Action, Crime, Drama |
Sinopsis: Prosecutor Woo Je Moon has been after unscrupulous businessman Jo Young Gook for a long time. In order to catch him, Prosecutor Woo creates a motley team of "bad guys" — most of whom hold personal grudges against Jo Young Gook and aren't afraid to do whatever it takes to bring him to justice.

2 comments:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com