Sunday, April 24, 2016

Tarantula oleh Julie Jasmin

Assalamualaikum..
Review novel seram lagi..
Kali ini karya Julie Jasmin menjadi pilihan Sha..
Novel Tarantula..

"Datang tak dijemput, Pergi seperti ribut"

Alahai.. Nak gugur jantung nie bila baca novel Tarantula nie tau.. 
Jenuhlah awak pun nak lari sama dari makhluk ganas tu.. 
Rasa macam dalam buku, x senang duduk dibuatnya.. 
Walaupun tau tu just novel tapi rasa cam dekat dalam novel.. 
Memang mengerikan cara serangan dia.. 
Geram pun ada dengan budak berempat tu.. 
X reti-reti, bila dah ada kejadian pelik lagi dasyat patutnya baliklah.. 
Ini tidak, deme pula gatal Pergi menyiasat.. Hai la darah muda.. 
X mau nak dengar cakap orang tua.. Yang Tok Aki tu pun satu.. 
Dah tau makhluk tu bahaya, bagilah tau orang kampun dan pihak berkuasa.. 
Bolehlah langkah berjaga-jaga diambil.. Ish geram pula kita..

Memang menjadilah novel nie.. Ohsem kot.. 
Cuma rasa cam penat lak baca novel nie.. 
Watak dalam nie macam main kejar-kejar.. 
Kejap kat sini.. Kejap kang kat sini.. Letih membaca nya.. 
Tapi tetap ohsem.. Seriously best.. 

Pengajaran nya mende yang cantik tu belum tentu elok.. Boleh gitu.. Kikikiki..
Xlah.. Sha memain jer.. Seeloknya kita nie sebagai anak, kenalah dengar cakap orang tua..
Satu lagi sebagai ketua kampung sepatutnya x perlulah nak berahsia sangat..
Tambah-tambah hal yang melibatkan nyawa..
Tanggungjawab memang berat..
 
Start baca pada 15.04.2016

2 comments:

  1. Genre novel yang berbeza. Cepat akak membaca :)

    ReplyDelete
  2. bestnya doa///suka baca yang seram2///tapi takut sebab terbawa2 dalam tidur

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »