Sunday, July 5, 2015

#Cabaran20Hari : Kenangan Terawikh di Surau / Masjid Masa Zaman Kanak-kanak

#Cabaran20Hari
Hari kesembilan

Assalamualaikum dan selamat pagi..
Momentum masih bertahan..
#Cabaran20Hari diteruskan untuk hari kesembilan..
Kenangan terawih zaman kanak2 nostalgia yang tidak mungkin dilupakan..
Jalan kaki beramai-ramai meredah kegelapan malam..
Usik mengusik menjadi selingan..dalam keberanian tetap ada debaran..
Pergi terawih sebab nak jumpa dan bermain dengan kawan-kawan..Habis terawih, perkara yg dinanti pun dimulakan..bunga api, mercun mula menjadi melodi telinga..Seronok tak terkata walaupun tahu di rumah sudah menanti rotan buluh..
Indahnya zaman kanak-kanak..

Bila da dewasa nie lainlah pulak citenya..masa bujang g ngn kengkawan...bila da kahwin, kat umah jelah..tambah2 ada anak kecik..x sesuai lak rasanya..mengganggu je nanti..bebdk tu tgh aktif kan abis ditawafnya satu masjid..haru biru dibuatnya..

4 comments:

  1. Ada yang bawa anak.kecik g smbyg letak.depan dia smbyg...

    ReplyDelete
  2. sama la kira pun buat dekat rumah je. bukan tak boleh nak bawak ke masjid. takut nanti kita yang tak kusyuk solat. takut dorg keluar pintu sampai ke jalan. kot orang culik ke. zaman sekarang mcm2 huuuuu

    ReplyDelete
  3. time ke terawih.. masuk hari ke 3 dah hancuss.. last2 main bunga api, mercun. hehehe

    ReplyDelete
  4. Best kan masa kecik2 dulu berkumpul ramai2 dengan kawan di masjid...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »