Wednesday, August 9, 2017

Bila Ayah Mengajar Amani

Assalamualaikum..
Hye semua..

Weekand hari tu, encik suami meluangkan masa bersama Amani..
Dengan Sha dia tak berapa nak..
Katanya mak garang.. Kikiki..
Ayahnya kalau mengajar, lembut sikit..
Tapi masih lagi dibantu oleh Sha..

Tengoklah gaya si adik..
Nak belajar sama..
Agak payah juga pelajaran budak darjah satu..
Kalau setakat bahasa Melayu dan bahasa Inggeris, boleh lagi Sha nak ajar..
Yang lain memang surrenderlah Sha..
Rasa macam nak masuk sekolah balik.. Huhuhu..

9 comments:

  1. subjek anak-anak skang ni mmg susah sha... akak pun tak tahu kdg-kala mmg garu kepala... hehe

    ReplyDelete
  2. mrs pip pun dengar juga sukatan pelajaran budak2 sekarang memang boleh tahan juga, tak mcm zaman kita ... zaman 3M jer (membaca, mengira, menulis) ...

    ReplyDelete
  3. kalau nak banding dengan silibus dulu, silibus murid sekolah rendah sekarang lagi susah. kesian betul. adik bongsu Hana darjah 3 sekarang, nampaklah taraf belajar lebih susah daripada dulu.

    ReplyDelete
  4. Haah saya pun dengar pelajarana darjah satu susah sekarang...mak dia tolong nangis huhu

    ReplyDelete
  5. Betul kak sha, sekarang zaman KBAT kan... Nak ajar pun kena belajar fikir macam diorang juga, fuh mencabar.

    ReplyDelete
  6. Jgnkan darjah satu, cikla tgk tadika pun subjeknya dh mcm bdk darjah satu pulak...

    ReplyDelete
  7. MEMANG AGAK BERBEZA SEDIKIT ..DULU MASA KAKAK AYU TAK SESUSAH INI

    ReplyDelete
  8. Memang payah pelajaran budak darjah satu.. Sempat gak mengajar anak saudara aritu

    ReplyDelete
  9. Anak saya pulak taknak dengan bapak dia... Boring kot sebab bapak dia pendiam... So main pun senyap2 je...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »