Sunday, August 27, 2017

JOM BOIKOT BUAH DURIAN!

Assalamualaikum..
Hye Semua.. 

JOM BOIKOT BUAH DURIAN!

fwdkan pada semua grup WhatsApp agar semua rakyat sama-sama boleh mampu  menikmati kembali kelazatan durian mcm dulu...pada harga yg munasabah.

Sekarang ni harga durian dijual pada harga yang amat tidak munasabah lansung. Sekilo durian kampung yg nipis isinya pun mencecah RM20 sekilo. Tiga tahun lepas, kalau RM15 sekilo pun dah mahal utk D24. masa tu durian kampung masih dapat RM20 selonggok 3 biji  dan paling mahal pun RM25 sekilo utk musang king. Malangnya sekarang penjual letak harga RM30 - RM40 sekilogram pun ada orang beli. Selagi ada yg beli, selagi tu penjual letak harga mahal. Mari kita sama2 boikot durian utk 2 bulan saja, tentu harga akan jatuh sebab longgokkan akan byk dan penjual terpaksa menjual dgn harga murah mcm dulu. Setakat tahan tak makan sebulan tak akan mudaratkan kita sebagai pengguna. Tapi, penjual akan kerugian sebab durian akan rosak kalau tak laku. Mari semua rakyat Malaysia BOIKOT durian yg terlampau mahal. Kita yg tentukan harganya. Musang King sepatutnya paling mahal RM25 sahaja. VIRALkan.. Mulai hari ni JOOOOMMM boikot durian mahal sepanjang September!!

4 comments:

  1. Yeah, #boikotduriantimbang

    ReplyDelete
  2. Ada terima juga msg ni kat group wsp.
    Harga tinggi sekarang kerana bekalannya terhad.
    Kalau musim betul nanti, bekalan berlambak tentu harganya jatuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena tunggu time bekalan buah durian banyak baru boleh beli.. huhuhu..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »