Sunday, October 8, 2023

Nasi Vanggey Besout 4, Perak

Assalamualaikum..
Hye semua..

Ini kali ketiga kami datang makan kat sini.. Boleh baca entry di SINI.. Cumanya kali ini kami datang menunya adalah lauk-lauk kampung.. Encik suami ambil Sha di pejabat tepat jam 1 petang dan terus pecut ke sini.. Memang syok dan santailah makan kat sini.. Pilihan lauk-lauk kampung dia pun sedap-sedap dan menarik..

Naik si putih ini.. Rasa nak melayang dibuatnya bila pakai helmet separuh tu..

Menu menarik hari Rabu.. Pilihan lauk-lauk kampung.. Kalau datang awal, lagi banyaklah pilihannya..

Encik suami ambil ikan keli berlada, kari bendi dan bayam tumis.. Sha pula ambil lauk baung masak lemak dan bayam tumis.. Ikan baung dia tu best.. Masak lemaknya tak pedas.. Bayam tumis dia pun sedap.. Sha bayar RM24 untuk makan dan air lemon ais dua gelas.. Kalau datang sini memang Sha dan encik suami minum lemon ais je..

3 comments:

  1. Rambang mata untuk pilih lauk.

    ReplyDelete
  2. Duuuuh ini menu fav saya lah, ala rumahan, dan pasti enaaak 🤤🤤👍. Sayang jauh, untuk sementara saya bayangkan dululah rasanya kak 😄🤭.

    Btw, naik motor besar tuh memang rasa nak melayang. Saya pernah pas pesan gojek (macam grab tapi pakai motor), dan dapat driver yg punya motor besar macam tu 🤣🤣🤣🤣. Saya susah sangat nak naik, trus bingung mau pegangan dengan apa, secara tak mungkin saya peluk si driver kan 🤣🤣. Memang lah tersiksa.

    ReplyDelete
  3. Menunya menarik dan lumayan banyak pilihan,wah naik moge (motor gede di Indonesia) yaa, pasti kencang....😄

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com