Tuesday, October 31, 2023

India | Mansion 24 (2023)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Menonton drama ini mengingatkan Sha pada sebuah filem Korea bertajuk The Grotesque Mansion (2021).. Cumanya penamat drama ini agak tergantung.. Mungkin akan ada musim 2 kot..

Bermula dengan kehilangan Kalidass bapa kepada Amurtha, membuatkan Amurtha mula menyiasat demi membersihkan nama baik bapa dia.. Amurtha di momokkan dengan Mansion 24 berhantu yang mana itulah tempat kali terakhir bapanya dilihat.. Amurtha tetap pergi ke situ dan setiap kali dia pergi, penjaga bangunan itu bercerita tentang kisah penghuni mansion itu.. Setiap kali habis bercerita, Amurtha akan bagi penjelasan logik untuk cerita yang disampaikan kepada penjaga itu.. Hinggalah pada episod akhir Amurtha bertanyakan tentang bilik no 24 dan disinilah kebenaran mengenai kehilangan ayah dia terbongkar.. 

Mansion 24 (2023)
Web Series S 1
Total of 6 Episode
Genre : Paronormal / horror thriller

Mengisahkan Amurtha (Varalaxhmi Sarathkumar) seorang Wartawan penyiasat jenayah yang ayahnya Kalidass (Sathyaraj ) dituduh oleh kerajaan melarikan harta  artifak yang bernilai dan melarikan diri.
Amurtha tertekan kerana ibunya jatuh sakit dan koma selepas mengetahuinya.

Dia dapat tahu bahawa ayahnya kali terakhir di katakan pergi ke Rumah Agam (Mansion) yang terbiar & berhantu. Menurut semua orang, Rumah Agam tersebut sesiapa sahaja yang masuk tidak pernah di katakan berjaya keluar dari rumah tersebut. Untuk membuktikan ayahnya bukan seorang pengkhianat dia mengambil risiko untuk ke rumah tersebut

2 comments:

  1. Kalo film horor ntah kenapa mostly ending pasti open ending. Jadi memang banyak yg nebak2 akan seperti apa. Mungkin utk dibuat S2, tapi bisa juga supaya penonton bisa berimaginasi sendiri untuk ending yg mereka suka πŸ˜„. Ini yg saya kurang suka dr genre horor, kalo ending ga jelas.

    ReplyDelete
  2. berani betul dia. dia siasat sorang2 je ke? atau ada kwn teman?

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com