Keinginan yang dipenuhi. - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Tuesday, February 28, 2012

Keinginan yang dipenuhi.

Alhamdulillah....
   Baru-baru ni hubby berjaya memenuhi keinginan hatiku... besalah owg mengandung nie kan macam2 kerenahnya... hehehe... mengandung anak yang kedua nie banyak dugaan dan lain cabarannya... cuma satu je yg masih sama badan cepat penat... pg hyper.. bila petang je mulalah flat.. hahaha...

   Semalam mase sebok2 mengemas aku blande buah tembikai buat air... patutnya hari ahad aritu dah blend dah tp disebabkan anakku amani telah menyorokkan tutup blander ku di dalam bakul baju kotor maka semalam lah baru berjaya menjumpainya... hahaha... bila tanye Amani mane tutup blander mak, dia pun jawab sambil tangannye menunjukkan almari baju ayahnya.. "Ana.. ana.."... Amani o Amani... macam2 kerenahnya sekarang.... hehehe... bolehlak semalam dia buat lawak... ayahnya bawak balik buah kelapa muda nak buat jeli kelapa... bila tunjuk buah kelapa tu kat dia, menjerit2 dia sambil tutup hidung.. "nanak.. nanak... ucuk.. ucuk..." sabo jelah... apa yang busuknya ntah... hahaha... aku ngn hubby pun apa lagi nyakat dia lah.. sampey tertido kena sakat ngn ayahnya... hehehe... cian amani mak...

   Spaghetti je xsempat nak masak lagi... sosnya dah ada.. xtau nak masak bile.. balik je penat.. hehehe.. semalam pun en.hubby yang tolong masak.. i sediakan rencah je.. hehehe... thanks my dear hubby...

   Semalam hubby blk kg, aku pun kirimlah buah jambu tanpa biji... pergh... sedap betol... makan sambil cicah ngn asam dia... mmg lazat sehingga menjilat jari... hahaha... maser ngandungkan amani aku rajin minum air jambu... kurang makan buah jambu... kali nie best lak tekak makan buah jambu... dapatlah pencicah yang sedap n kaw.. mmg terangkatlah... 

   Betullah owg cakap laen2 pengalaman semasa mengandung nie sebenarnya... semuanya kalo di ingat2 mmg klaka... owh perut... saba ye... nanti kite gi makan pizza lak.. hahaha...

   Selamat melalui pengalaman yang sama sepertiku... kepada yang masih belum berkahwin, dah berkahwin tapi belum ada rezeki nak ada baby sabar ye... InsyaAllah satu masa nanti pasti kamu merasai pengalaman sepertiku....

2 comments:

  1. hahahaha....biasalah 2..kalo sya pengalaman mengandung 3 org anak...d awal 4 bulan kandungan tempat yg selalu d tuju adalah hospital sebab morning sickness yg teruk...paling teruk anak ke-3 sebab masuk wad 2 kali n tambah air 22 btl

    ReplyDelete
    Replies
    1. dasat gak pengalaman tu... saya sekarang nie tgh berdebar2 sebab maser scan 1st time aritu, doctor kata nampak kantung je... xde degupan pun lg... huhu...

      pengalaman mengandung nie mmg seronok raser sangat2 terharu n gembira.. sebab kita membawa satu lg nyawa dalam perut kita n kita merasai apa yang mak kita rasai sebelum nie..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..