Shoplinks.Asia

Sunday, January 20, 2013

Pokok-pokok ku..

Sebelum nie kan aku ada pos pasal pokok-pokok aku dikirai-kirai dan dijahanamkan... kalau sape2 yang xtahu boleh klik sini .. Sedih tau maser tengok pokok yang cantik membesar jahanam dikerjakan bebudak..

Sekarang nie bebudak tuh dah pindah so aku pun memanam lah semula.. Tujuannya bukan ape.. senang nak memasak.. bahan nye ade jer depan rumah.. Tinggal petik jer.. Yang dah ade Pokok Kari, Kunyit dan Limau purut.. Serai cam susah jer nak idup dalam pasu.. hehehe...

Alhamdulillah, pokok Kunyit aku masih hidup lagi walaupun sebelum nie cam dah lunyai gile.. Siap ade pokok pegaga lagi kat bawah dia.. Pokok kari dah xle diselamatkan.. So aku beli jer anak pokok kari lain.. Sekarang nie alhamdulillah dah naik balik.. Pokok Limau Purut pun aku beli baru...

Lepas nie nak try beli anak pokok limau Kasturi lak.. hehehe.. InsyaAllah, kita tambah sikit-sikit...

Bawah nie gambar-gambarnya..

Dari kiri... Lunyai dirosakkan, Kemudian Bercambah semula setelah diletakkan di opis Hubby, dan akhir makin cantik setelah di bawa balik kerumah semula...

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI