Saturday, August 17, 2024

US | Deadpool & Wolverine (2024)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem yang mengimbau kenangan betul.. Awal-awal kita dihidangkan dengan babak ganas Deadpool melawan mereka yang mengejarnya dengan lagu Nsync sebagai latar.. Tu belum lagi dengan pelbagai cameo yang muncul.. Antaranya.. Tak bolehlah cerita, kena tengok sendirilah kan.. kikiki.. Memang betul-betul layan.. Kali ini Deadpool kena berkerjasama dengan Wolverine demi menyelamatkan timeline dunia yang diduduki Deadpool dari hilang.. Wolverine tu pula dia ambil dari timeline lain.. Ingat senang ke nak berkerjasama, macam-macam nak kena hadap terutama sekali mulut Deadpool yang tak ada tapis-tapis tu.. kikiki.. Sampai tercampak ke void, berdepan dengan pelbagai watak yang tak dijangka serta Deadpool dari pelbagai timeline.. Nice..

Deadpool & Wolverine
2024 ‧ Action/Comedy ‧ 2h 10m
Deadpool's peaceful existence comes crashing down when the Time Variance Authority recruits him to help safeguard the multiverse. He soon unites with his would-be pal, Wolverine, to complete the mission and save his world from an existential threat.

2 comments:

  1. Deadpool kali ni pada Ai kureng sikit. Package tertidur dalam wayang. huhuhu

    ReplyDelete
  2. Saya kurang dpt komedi dia. Saat nonton banyak yg tertawa, tp ntah kenapa saya malah bingung letak lucunya 😅. Dan banyak part juga karakter yg saya tak tahu itu siapa. Tp kata suami ada muncul di film2 marvels. Naah itu masalahnya. Krn memang saya tak terlalu update film2 MCU ini.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com