Thursday, August 1, 2024

ebook | Beast oleh Cindrella

Assalamualaikum..
Hye semua..

Buku ini tak ada dekat Goodreads.. Jadinya kita review dekat Blog sajalah.. Okaylah ceritanya tapi ada babak yang tak sesuai untuk budak-budak.. Kisah mafia yang tak berapa mafia.. kikiki.. 

Kisah polis yang menyamar di sarang mafia malangnya terjatuh cinta dan berkahwin dengan mafia.. Masalahnya betul ke Beast tu mafia.. Kalau tengok dari tingkah laku macam tak berapa nak mafia.. Konflik antara askar dan polis yang memyamar dan menyiasat, dalam masa yang sama saling mengkhianati.. Ha.. Camtu.. Lepas tu bileh pula hero mati dan bersambung.. Letih..

Watak perempuannya iaitu detektif Thalia tak lembik tapi tu lah, beremosi.. Langsung tak boleh nak berfikir dan bertindka dengan waras.. Klu dah banyak ditabur dwpan mata tapi macam lembap.. Geram pula kita yang membacanya.. 

Sha baca dan selesai pada 01.08.2024..

Published 2023 by Ideafikirfiksi Publisher

Beast oleh Cindrella
Ideafikirfiksi Publisher
9786299729679
2023
365 m/s
Iris Nathalia, seorang detektif yang ditugaskan untuk menyelongkar aktiviti haram bagi sebuah pertubuhan kongsi gelap King Malic. Kegilaan gadis itu terhadap misinya telah sampai ke puncak apabila dia sanggup menyamar sebagai jururawat terlatih untuk masuk ke dalam Rumah Merah demi menjadi jururawat King Malic yang cedera parah akibat ditembak. 

Dalam penyamarannya itu, Thalia bertemu dengan orang kanan King Malic yang dikenali sebagai Beast. Pertemuan yang tidak terduga kerana Beast aka Jabrael adalah seseorang yang pernah dia kenali ketika zaman remajanya sebagai gadis penjual kopi di tepi kem askar.

Menyedari yang lelaki itu pernah menaruh hati kepadanya, Thalia menggunakan titik sejarah itu sebagai alat untuk dia menggoda Beast demi menjadi orang kepercayaannya. Malah Thalia sanggup berkahwin dengan Beast secara senyap-senyap.

Saat Thalia yakin yang dia sudah berada di penghujung misinya, Beast mula menghidu penyamaran Thalia. Konflik pun berlanjutan bila emosi dan dendam menjadi taruhan.

“Aku mafia, kau detektif. Kita main polis sentri.” - Beast

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com