Sunday, March 11, 2012

abdul rahman muhammad - lau kaana bainana

Assalamualaikum... 
malam nie nak bercerita pasal lagu nie.. sebenarnya lagu nie adalah lagu yang mengejutkan lenaku di pagi hari.. kalo dulu kunci tv setkan kat tv3.. skrg set tv alhijrah.. sebab lepas bangun, mandi n solat terus tgk wajah hensem Ustaz Don n dengar celotehnye... hehehe... tiap2 pagi dengar lagu nie.. terus terang cakap bila dengar lagu nie mmg boleh buat hati terasa sayu n menitik air mata walaupun x faham liriknya..

   Pastu td buka tv alhijrah n tertonton rancangan tajuk “Lau Kana Bainana Habib”. Maksudnya, seandainya ada kekasih Allah di antara kita. Kekasih Allah itu merujuk kepada Nabi Muhammad Salallahu ‘Alaihi Wasallam. Kemudian kuar r lagu nie, pastu hubby pun sebut r nama penyanyi n tajuk lagu tu.. rupa2nya hubby dah lebih dulu jatuh cinta ngn lagu tu n memulakan pencariannya... kalo dengar je mmg sedih tapi kalo dgr n fahami maksudnya lagi lah sedih hingga menitik air mata..

  So kat sini sha buh lagu tu.. selamat mendengar n memahami maksud lagu nie...


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »