Monday, October 7, 2019

Mengecat Beranda Rumah

Assalamualaikum..
Hye semua...

Semalam gigih encik suami mengecat beranda rumah.. Rungsing katanya nengok dinding tu berlumut.. Kotor.. Asalnya dia cat depan pintu masuk rumah sebab berjelaga kesan terbakar.. Sebelum Sha pindah masuk rumah tu, ada satu kejadian kebakaran dekat tepi laluan nak masuk rumah.. Menyebabkan depan rumah kami tu berjelaga.. Encik suami tak berkenan nengoknya.. Semalam dia tak ada keluar ke mana, tu yang dok mengecat.. Bersihlah sikit katanya.. Lagipun cat tu lebihan mengecat rumah lama.. Sayang tak berguna..


Sebelum dicat..

Cantik semula selepas di cat..

Sebelum..

Selepas..

Bukan belah dalam je.. Belah luar pun Encik Suami cat sekali.. Tinggal nak cari cat kuning untuk cat pagar besi tu bagi cantik..

28 comments:

  1. Kawan nini pun tengah cat bilik dia, nak bagi nafas baru gitew hahaha. Terus nampak lain kan bila cat putih? Sukaa :3

    ReplyDelete
  2. Selalu time nak raya baru nak cat 😉😉

    ReplyDelete
  3. Waaa terus nampak bersih dan cantik kemas..dah macam nak sambut raya hehehe

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah..sedap mata memandang kan..

    ReplyDelete
  5. Alangkah indahnya kalau Encik Abah ammi tu rajin nak mengecat. Nyampah dah ammi tengok dinding dapur basah ammi.

    ReplyDelete
  6. Betul sesetengah org mmg tak boleh nampak lumut2 ni. huhu mesti nak dicat baru

    ReplyDelete
  7. Dah cat baru sedap mata memandang kan.

    ReplyDelete
  8. wahhh x sabar nak raya nampak? hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. gitulah nampak nya Ajies.. 😂😂

      Delete
  9. Nampak berseri & kemas lepas di cat baru.. sesekali ubah suasana beranda..:)

    ReplyDelete
  10. rasa best kan tengok dinding rumah yg baru cat..

    ReplyDelete
  11. wahhh persediaan raya yang paling awai.. hihihi

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. hehehe.. bila kerajinan datang menyapa kak..

      Delete
  13. Macam rumah baru dah selepas dicat.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »