Tuesday, October 15, 2019

Bubur Nasi Ayam

Assalamualaikum..
Hye semua..

Amani tak sehat.. Jadinya sha masak bubur je untuk makan.. Pelbagai jenislah kan... Plain, bersayur dan yang ini ada ayam dan sayur.. Senang je.. Sha masak macam sup cuma tambah beras je..

Bahan-bahan utama
Secawan beras yang dah dibasuh dan direndam
Ayam di potong kecil
Kentang dan lobak merah

Sebiji bawang merah, 3 ulas bawang putih, setengah inci halia, lada putih dan lada hitam..

Tumbuk bagi halus..

Panaskan minyak dalam periuk..

Masukkan bahan yang ditumbuk..

Masukkan ayam setelah bahan tumbuk naik bau..


Masukkan air dan sayur-sayuran..

Tambah seketul kiub ayam knorr..

Masukkan beras yang dah direndam dan tambahkan air.. Renehkan sampai beras jadi nasi.. hehehe..

Dah siap.. Sha suka makan dengan kicap..

15 comments:

  1. tengok pun dah tau sedap ni sha oi.... macam terasa2 nak cuba lak...

    ReplyDelete
  2. bila tk sihat dpt makan bubur tu sure berselera skit..smoga amani cpt sihat

    ReplyDelete
  3. Nampak sedap..boleh la akak buat macam ni malam nanti..tgh x sihat ni..sakit tekak dan dah mula selsema..

    ReplyDelete
  4. Berseleranya pulak bila tengok bubur ayam, sedapnya.

    ReplyDelete
  5. Saya pun suka makan bubur dengan kicap.

    ReplyDelete
  6. Nampak menyelerakan.. InsyaAllah boleh cuba nti.. :)

    ReplyDelete
  7. Sedapnye
    Mudah2an Amani beransur sihat

    ReplyDelete
  8. sapa yg mkn lebih bubur ni? yg sakit ke yang tak sakit? hehehehe

    ReplyDelete
  9. Jangan cakap org sakit huhuh, yg sihat pun suka bubur ni. Ain la tu. Tapi makan dgn sambal kicap. Walawehhh bertambah2 hehehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »