Tuesday, October 8, 2019

Filem China | Suddenly Seventeen (2016)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama yang sangat menarik.. Seorang perempuan yang telah berumur 28 tahun tanpa apa-apa kejayaan atau kerjaya kemudiannya ditinggalkan kekasih setelah 10 tahun bersama.. Malah kemahiran melukis beliau juga dah semakin tumpul.. Perempuan tu ternampak iklan jual coklat di TV dan beliau beli sekotak.. Rupanya coklat yang dibeli mempunyai kesan yang menarik kepada perempuan tersebut.. Setiap kali beliau makan seketul coklat itu, beliau akan kembali kepada usia 17 tahun.. Beliau yang berusia 17 tahun sangat ceria dan pandai melukis.. Perbezaan watak antara dua usia ini mengajar perempuan itu untuk lebih menghargai dan menyayangi diri beliau bukannya menyayangi orang lain sampai mengabaikan diri sendiri..

Pada Sha filem ini sangat menarik.. Watak perempuan tu sendiri membantu kita untuk menyedari hakikat hidup iaitu untuk bahagia kita kena sayang diri kita sebelum menyayangi orang lain.. Memang menarik..

Suddenly Seventeen
Also Known As: 28-Year-Old Minor; 28 Sui Wei Cheng Nian
CH Movie | Comedy, Fantasy, Romance | 9 Dec 2016 |

7 comments:

  1. next in list cerita ni. liez suka kalau ada unsur kelakar2 sikit..

    ReplyDelete
  2. cerita ni best sangat !! haritu terjumpa dekat recommendation youtube, terus tengok sebab dah siap subs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okay cunzzz. lpasni search youtube hehe thank you inform!

      Delete
  3. bestyaaa kalau dpt tgk.. nk cari lah

    ReplyDelete
  4. Menarikkkkkk boleh jadi pengajaran hidup kan kan

    ReplyDelete
  5. jalan cerita lebih kurang movie korea..tak ingat tajuknya

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »