Thursday, October 10, 2019

Amani Demam

Assalamualaikum..
Hye semua..

Dari hari Isnin petang Amani demam.. Cuma demam tu kebah lepas makan ubat, pastu habis ubat Amani demam balik.. Tapi Amani macam biasalah.. Setakat 30 lebih suhunya dia macam biasa je.. Tetap nak pergi sekolah dan main semua.. Cuma tak seaktif biasalah... Dari kecik macam tu.. Dia akan lembik bila suhu tu capai 40.. Masa tu barulah senyap dan duduk diam.. Pagi tadi nampak okay sikit.. Petang masa ambil nak hantar sekolah agama nampak dia tak larat sangat.. Suruh dia buka baju sekolah, pakai baju biasa je nak bawa gi klinik.. Hantar adik dia je sekolah..

Sampai klinik, nurse ambil bacaan suhu dia rupanya 38.6.. Masuk bilik rawatan, doktor suruh ambil darah.. Seksa juga nak pujuk Amani hulurkan tangan bagi memudahkan proses pengambilan darah.. Bila dah dapat, boleh pula dia cakap tak sakit.. sabar jelah.. Keputusan darah, doktor kata Amani kena demam virus.. Doktor bagi ubat demam dan ubat batuk sahaja.. Doktor juga maklumkan yang demam Amani ini memang ambil masa untuk baik.. Cuma perlu pastikan Amani kerap minum air sahaja dan pantau keadaan Amani..

Sementara menunggu dipanggil doktor.. Melepek je dia..

15 comments:

  1. Lebih minum air ya Amani.Moga segera sembuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah.. kena pastikan dia sentiasa minum air yang cukup... Aamiin.. tq PC..

      Delete
  2. semoga Amani kembali sembuh seperti biasa...ameen

    ReplyDelete
  3. sekarang ni musim hujan ramai yg demam. semoga amani cepat sembuh ye :)

    ReplyDelete
  4. semoga pulih seperti biasa..

    demam-demam begini perkara biasa dan pastikan suhu jangan over heat..

    sebab itu perlu jumpa doktor kerana mereka lebih pakar menangani simptom tersebut

    ReplyDelete
  5. Moga cepat sembuh.. Sekarang ni musim demam.. bykkan minum air masak ye..

    ReplyDelete
  6. moga amani cepat sihat ye...

    teringat aiyan dulu selalu juga kene demam virus ni, siang dia ok lewat petang je mula lah badan dia panas, siang dia aktif tp malam merengek je... memang amik masa nk baik

    ReplyDelete
  7. semoga cepat sembuh Amani. rehat cukup2..

    ReplyDelete
  8. Hopefully by today amani dah sihat

    ReplyDelete
  9. hahaha dulu pun takut nak tadah tangan cucuk jarum, sekarang relaks je

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »