Friday, October 4, 2019

Gigi Graham Amani Luruh

Assalamualaikum..
hye semua..

akhirnya.. Gigi yang Amani bagi tahu dok goyang dari bulan 8 hari tu.. Boleh baca SINI.. Masa temujanji terakhir dengan pakar gigi.. Tapi dia tak nak pergi klinik untuk cabut.. Sha suruh dia goyang selalu supaya gigi tu luruh.. Alhamdulillah.. Akhirnya semalam pagi gigi tu luruh.. Nampak tak gigi tu bersalut besi.. Lama tunggu nak luruhnya.. 

Gigi Amani..

Besi di bahagian luar gigi..

24 comments:

  1. geraham belah mana ni kak? cantik je bentuknya bila dh salut besi tuh... tak sakit yek lurut sednri tuh

    ReplyDelete
  2. boleh simpan buat kenangan. dah elok ber'coating' dah tu.

    ReplyDelete
  3. nanti suruh doc coating bagi habis. lepas tu simpan buat kenangan hehe

    ReplyDelete
  4. alahai comelnya gigi geraham dia...

    ReplyDelete
  5. Cantik plak berbalut gigi tu.. akhirnya luruh jg kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang doktor salutkan gigi dia dengan besi..

      Delete
  6. wah gigi besi.
    Kalau orang dulu2 ada yang pakai gigi emas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak dapat nak buh emas.. tu yang buh besi.. hehehe..

      Delete
  7. Jrg dgr geraham bole luruh sendiri..sure amani lega sbb xpyh cabut kt klinik gigi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang dia lega sangat sis.. kalau boleh memang dia tak nak ke klinik gigi..

      Delete
  8. eh cantik lah pula kan, dh berbalut tpi dh dari pangkal yg rosak, tetap gak luruh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah.. dah sampai masanya untuk gigi tu luruh..

      Delete
  9. tak pernah tengok gigi berbalut besi macam ni.

    ReplyDelete
  10. Uishh 1st jugak tgok gigi dah balut besi siap. Yayyy amani dah ebsar <3 Hebat la amani cabut sndiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia memang sebolehnya nak gigi tu luruh sendiri Ain..

      Delete
  11. Alhamdulillah.. suka Amani..! boleh shu tau nape gigi Amani bersalut besi kak Sha? fist time nampak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh.. asalnya dulu dia tak nak cabut gigi.. Tapi dah makan ubat antibiotik.. Lepas tu klinik gigi refer dekat pakar gigi.. Kebetulan ada slot kosong untuk operate, terus masuk wad dan buat operation major.. Buang semua gigi dia yang rosak dan bubuh sarung besi pada gigi yang masih elok.. Masa tu umur dia 6 tahun kalau tak silap akak..

      Delete
  12. gigi geraham tu bukan gigi yang asal, kan?

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »