Friday, July 14, 2023

Malaysia | Escape (2023)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Bermula dengan watak Adam yang bangun di dalam bilik terkurung, hanya ditemani oleh sebuah telefon dan mayat.. Panggilan yang diterima semuanya meminta Adam untuk memberitahu dimana lokasi cip EMP-47 disembunyikan.. Adam sendiri tak tahu, atau lebih tepat telah terlupa.. Makanya filem ini akan berputar dari keadaan Adam didalam bilik kurungan dan juga peristiwa-peristiwa yang berlaku sebelum Adam dikurung.. 

Syok pula tengok Kamal Adli berlawan.. kikiki.. Tak sangka Kamal Adli ini boleh berlakon filem aksi macam ini.. Terbaiklah pada Sha..

Escape
Genre: Cerebral thriller
Tarikh Tayangan: 5 Januari 2023
Skrip: Ikhwansha Hazer
Pengarah: Ikhwansha Hazer
Produksi: Dreamland Productions
Pelakon: Kamal Adli, Elizabeth Tan, Amar Asyraf, Zamarul Hisham, Jalaluddin Hassan, Riz Amin, Jue Aziz, Pablo Amirul, Fiza Fukazawa

Sinopsis Escape
Mengisahkan Adam yang dikurung oleh pihak berkuasa di dalam sebuah bilik misteri kerana dituduh sebagai seorang pengganas. Adam akan dibebaskan hanya jika beliau memberikan lokasi cip peranti senjata yang telah diseludupnya sebelum ini.

Namun yang menjadi masalah sekarang, Adam tidak mampu untuk mengingati apa-apa kerana mengalami Amnesia. Keadaan bertambah rumit apabila beliau mula menyedari bahawa orang yang mengurungnya bukan pihak berkuasa yang sebenar. Mereka adalah kumpulan pengganas yang mahukan lokasi cip senjata tersebut untuk melancarkan agenda jahat mereka.

Masa semakin suntuk, keselamatan dunia semakin terancam, Adam harus membebaskan dirinya sebelum terkubur di dalam bilik misteri itu buat selama-lamanya.

3 comments:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com