Monday, October 14, 2024

Captain Oats Granola

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha ada kongsikan dalam entry sebelum ini tentang granola ini yang Sha beli dengan harga berbaloi.. Ini entry mengenai rasa granola ini pula.. Semua granola ini ada oat rangup dan biji chia.. 

Strawberry Yoghurt Granola (40g) - Sedap granola ini.. Diperbuat dari krunchy oat yang dipanggang dan digaul dengan serbuk yogurt.. Cuma ketulan buah strawberi tu agak liat untuk dikunyah.. kikiki..
Ingredients: Oats, Brown Sugar, Yoghurt Powder, Butter, Wheat Germ, Mixberry Powder, Dried Strawberry, Chia Seeds, and Salt.

Oat yang rangup di bakar bersama madu dan kemudiannya di gaul bersama kepingan badam, biji lagu dab biji chia.. Bila gunakan madu, rasanya tak manis dan sedap.. Memang snek sihat yang sesuia dimakan begitu saja ataupun boleh juga ditambah ke dalam susu dan yogurt..
Honey Almond Granola (40g)
Ingredients: Wholegrain Oats (56%), Honey (15%), Butter, Brown Sugar, Oat Bran(5%), Almond Slices (4%), Pumpkin Seeds, Chia Seeds (1%), and Salt.

Pergh!! Padu betul rasa koko dia.. Memang pekat.. Kacang hazel tu adalah sebiji, yang hancur tak pasti ada ke tak.. Sebab dah bergaul dengan serbuk koko tu, nampak gelap saja semuanya.. kikiki.. Sha makan macam tu saja.. Memang best sebab tak manis langsung..
Cocoa and Hazelnut Granola (40g)
Ingredients: Wholegrain Oats (51%), Brown Sugar , Butter, Low Fat Milk, Cocoa Powder (7%), Oat Bran (4%), Hazelnut (1%), Chia Seeds (0.8%), Flax Seeds and Salt.

Oat yang rangup diadun dengan gula melaka dan digandingkan bersama gajus, kepingan kelapa, biji chia dan biji flax.. Memang sedap dan palng syok tak manis langsung..
Gula Melaka and Coconut Granola (40g)
Ingredients: Wholegrain Oats (56%), Gula Melaka (16%) (Coconut Sugar), Virgin Coconut Oil (5%) Cashew Nuts (4%), Oat Bran (4%), Water, Coconut Flakes (3%), Sunflower Seeds, Chia Seeds (1%), Flax Seeds and Salt.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com