Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

SISTEM GURU ONLINE

APDM SAPS

Tuesday, March 22, 2016

Pengalaman Membeli Preloved Novel

Assalamualaikum..
Hye kengkawan..
Sekadar ingin berkongsi luahan hati..

Baru-baru nie, Sha ada survey-survey Preloved Novel di Mudah.my
Sajalah kan.. Manalah tau kot-kot terjumpa deal yang ohsem..

Sha terjumpalah satu gambar yang menarik perhatian Sha..
Dekat caption tu tulis cengginie
"condition 7/10 or 9/10 . . Harga dalam RM 15-23 . . Msih boleh diprtmbngkan dengan setiap novel. . Free postage . . Jika ingin di pos . . "
Kalau dekat paparan harga pula tulis RM20 dan maklumat seller..
So Sha pun WhatsApp lah seller tu..
Tanya mengenai dua novel.. Ada lagi x dan berape harga..

Seller tu cakap novel ada lagi..
Harga RM15 dan RM25..
Postage lain..

Sha pun tanyalah boleh nego lagi ke atau harga tu tetap..
Dia jawab Buku elok lagi dan bagi harga asal novel iaitu RM19.90 dan RM27.00..
So Sha jawablah x jadi sebab mahal sangat..
Then dia kata camnielah dia bagi dua-dua buku tu RM35.00 + postage..

Sha memang dah x berminat dah sebab x sama macam caption dia dekat Mudah.my
Saje lah letak harga akhir.. Manalah tau kot-kot dia setuju..
Sha cakaplah kalau RM40.00 untuk dua buku sekali postage, boleh x..
Terus dia jawab "xpalah sis.. saya nak makan.."
Pergh!! Gitu je..
Sabar jellah..

Nasib baiklah Sha x sound dia.. Mood tengah ok kan..
Kalau ikut hati memang nak sound cakap lain kali jangan letak caption
"condition 7/10 or 9/10 . . Harga dalam RM 15-23 . . Msih boleh diprtmbngkan dengan setiap novel. . Free postage . . Jika ingin di pos . . " tapi letak je terus dekat situ tiada tawar menawar, postage tanggung sendiri dan harga adalah tetap. Senang.. Ini x.. Caption lain, bila WhatsApp jadi lain pula.. Apalah.. X baik menipu tau..

Geram je rasa hati.. Novel preloved kot..
Kalau nak letak harga gitu, baik Sha beli novel baru..
Lainlah kalau novel tu cetakan terhad dan dah x keluar lagi..
Tapi yellah dia penjual.. suka dialah nak letak harga berape pun ye x..
Dan Sha sebagai pembeli berhak untuk mengatakan xnak..
Apa pun jadikan iktibar..

Ada yang punya pengalaman seperti Sha??
Jom share dekat Komen..

Owh ya.. Walaupun x berjaya berurus niaga dengan dia tapi Sha berjaya juga dapatkan novel preloved.. Sha jumpa seller nie dekat Facebook.. Memang mudah sangat-sangat..
Harga pun murah dan berpatutan untuk novel preloved.. RM28 + RM5 (postage) = RM33 je..
Novel apa?? Nantilah Sha update ye.. 
Manusia nie macam-macam ragamnya..
Sabar dengan x sabar je..
Pengalaman hidup.. 

8 comments:

  1. tak pernah pulak ada pengalaman macam ni

    ReplyDelete
  2. Sis nak cari novel preloved apa? Wah.. nak tambah koleksi lagi ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah sis.. ada sesetengah novel dah x keluar.. kenalah cari preloved..

      Delete
  3. MV tak pernah beli lagi yg preloved tapi kan sha kalau dah harga mcm tue baik beli baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan MV.. Baru dah tentu xde sape lagi yg pegang..

      Delete
  4. hehe... kita sebagai pembeli kena buat pilihan bijak.. geram jugak kalau yang jenis main harga ni.. letak hrga lain, cakap harga lain... ishhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan tasha kan.. Nampak menipu di situ..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI