Monday, March 14, 2016

Qarin - Ilya Abdullah

Assalamualaikum..
Jom baca review sha mengenai Qarin.
Novel seram terbaru yang Sha baca..
Novel yang agak mengganggu la juga..

Sha beli direct dari penulis iaitu Ilya Abdullah..
Dapat fridge magnet tau..
Ohsem sangat penulis nie..

Sedikit mengenai Qarin "Qarīn (Arab:قرين, Qɑrɪn) adalah istilah yang digunakan untuk merujuk kepada malaikat dan jin dari (golongan syaitan) yang mendampingi setiap manusia. Istilah ini digunakan didalam Al-Quran dan dikatakan bahawa Qarin itu mengikuti manusia sejak seseorang manusia itu dilahirkan sehinggalah ajalnya. Kedua makhluk itu dianggap sebagai "kembaran setiap manusia." - info dari Wikipedia Bahasa Melayu.

Novel Qarin karya Ilya Abdullah nie memang best..
Seriously ohsem sangat..
Penceritaan yang mampu membuatkan Sha baca non stop selama tiga jam..
Membaca Qarin nie membuatkan akal Sha berteka-teki..

Siapakah sebenarnya Nazrin Shah? Apakah hubungan Nazrin dengan Fariz??
Pembunuhan yang dilakukan sangat mengerikan..
Kepala putus.. jantung direbus..
Mayat ditanam dalam dinding..
Bila baca pembunuh tu membunuh rasa cam berlaku pada diri jer..

Yang paling tragis bila tau Asmida rupanya dan meninggal..
Ingatkan si Johendry tu yang dah mati..

Penulis memang berjaya memukau Sha untuk terus membaca..
Non-stop.. Ohsem dan terbaik..

Semoga sis Ilya Abdullah akan terus berkarya..

4 comments:

  1. Shaz hari tu ada beli novel..ingat nak baca masa penting.. siap2 beli 3, smpai laa ni tak sentuh lg novel2 tu. Haha

    ReplyDelete
  2. menarik..MV baru habis baca Pa Lelaki kerek

    ReplyDelete
  3. macam best jee.. dah lama tak baca novel..rinduu

    ReplyDelete
  4. menarik. sy suka novel seram

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »