Wednesday, November 22, 2017

Black (2017)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Satu lagi cerita Korea yang bertemakan Grim Reaper..
Memang menarik..
Kali ini memang Twisted habis..
Bayangkan, grim reaper yang sebelumnya tak berperasaan dan tidak mempedulikan manusia tiba-tiba berubah laku.. Tak ke pelik tu..
Dahlah tengah memburu partner yang lari.. Terpaksa meminjam badan manusia..
Kena pula berbaik dengan perempuan yang boleh melihat grim reaper..
Adoilah.. memang geram je nengok watak grim reaper tu..
Ada yang kelakar dan ada juga yang menyakitkan hati..
Bayangkan bila grim reaper mula merasa kasihan dan menolong manusia..

Drama ini kalau nak tengok, Sha cadangkan tengok dengan teliti..
Sebab watak-watak dalam drama ini saling berkait.. 
Kisah dari zaman sekolah membawa kepada mereka yang dewasa.. 

Yang pasti takdir manusia kalau diubah boleh mendatangkan bencana..
Sebab tu manusia tidak boleh melihat bila dan bagaimana kematian akan datang.. 

#sha sekarang tengah tengok episod 11.. Cerita ini masih ongoing.. Ada 16 episod kalau tak silap Sha..

#update terkini (12.12.2017) Sha dah habis tengok drama ini.. Pada Sha kisah Joon tu sangat sedih.. Rupanya kematian dia tak ada kena mengena pun dengan skandal seks budak perempuan yang dia suka tu.. Pembunuh sebenar itu memang Sha tak sangka-sangka lah.. Cerita yang sangat sedih dan complicated gila tapi macam ada yang kurang.. Pelakon utama tu memang Sha suka.. Sanggup pula dia berkorban untuk si Ha-ram tu.. Adoilah.. Joon..


Sinopsis:- The Grim Reaper falls in love with a woman who can see death. When he breaks the rules to save a life, he is banished from the memories of the world

3 comments:

  1. Saya slalu terpandang drama nie kat channel TVN Network tapi tak terbukak hati untuk tengok.. hihi macam best jea drama nie...

    ReplyDelete
  2. dah takde astro jadi memang tak tengoklah citer korea huhuhu

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »