Tarantula oleh Julie Jasmin - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Sunday, April 24, 2016

Tarantula oleh Julie Jasmin

Assalamualaikum..
Review novel seram lagi..
Kali ini karya Julie Jasmin menjadi pilihan Sha..
Novel Tarantula..

"Datang tak dijemput, Pergi seperti ribut"

Alahai.. Nak gugur jantung nie bila baca novel Tarantula nie tau.. 
Jenuhlah awak pun nak lari sama dari makhluk ganas tu.. 
Rasa macam dalam buku, x senang duduk dibuatnya.. 
Walaupun tau tu just novel tapi rasa cam dekat dalam novel.. 
Memang mengerikan cara serangan dia.. 
Geram pun ada dengan budak berempat tu.. 
X reti-reti, bila dah ada kejadian pelik lagi dasyat patutnya baliklah.. 
Ini tidak, deme pula gatal Pergi menyiasat.. Hai la darah muda.. 
X mau nak dengar cakap orang tua.. Yang Tok Aki tu pun satu.. 
Dah tau makhluk tu bahaya, bagilah tau orang kampun dan pihak berkuasa.. 
Bolehlah langkah berjaga-jaga diambil.. Ish geram pula kita..

Memang menjadilah novel nie.. Ohsem kot.. 
Cuma rasa cam penat lak baca novel nie.. 
Watak dalam nie macam main kejar-kejar.. 
Kejap kat sini.. Kejap kang kat sini.. Letih membaca nya.. 
Tapi tetap ohsem.. Seriously best.. 

Pengajaran nya mende yang cantik tu belum tentu elok.. Boleh gitu.. Kikikiki..
Xlah.. Sha memain jer.. Seeloknya kita nie sebagai anak, kenalah dengar cakap orang tua..
Satu lagi sebagai ketua kampung sepatutnya x perlulah nak berahsia sangat..
Tambah-tambah hal yang melibatkan nyawa..
Tanggungjawab memang berat..
 
Start baca pada 15.04.2016

2 comments:

  1. Genre novel yang berbeza. Cepat akak membaca :)

    ReplyDelete
  2. bestnya doa///suka baca yang seram2///tapi takut sebab terbawa2 dalam tidur

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..