Thursday, October 5, 2017

Implant aka Nexplanon - The Journey

Assalamualaikum..
Hye semua..

Dah seminggu Sha pakai Implat (Perancang Kehamilan) dekat tangan ini...
Lebam masih ada.. Tapi dah beransur hilanglah..
Lebam ini sebab cucukan bius bukan sebab implant..
Sha dah mula buat kerja macam biasa..
Kadang-kadang terlupa ada implant dekat tangan..
Siap angkat kotak buku dan batu hiasan..

Lepas itu, baru terasa..
Tangan agak kebaslah..
Kadang-kadang kalau terlanggar apa-apa dekat tempat impalant itu terasalah juga sakitnya..
Kadang rasa lenguh..

https://www.plannedparenthood.org/learn/birth-control/birth-control-implant-implanon
Inilah dia alatnya..
(27.09.2017 - 04.10.2017)

11 comments:

  1. akak pun pakai juga, tahun depan bukalah

    ReplyDelete
  2. ni untuk berapa lama nak implant ni?

    ReplyDelete
  3. berapa lama kena pakai tu.
    pakai atau guna. mana yg betul?

    ReplyDelete
  4. Ana lately ni takut kalau rasa sakit. Dulu boleh je tahan. So far anak tak pakai lagi sbb nak dptkan adik utk syafi tp belum ada rezeki lg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah.. Sha doakan Ana semoga diberi rezeki anak lagi.. Aamiin..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »