Bila Amani demam - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Thursday, April 5, 2012

Bila Amani demam

       Bila Amani demam.... mak ngn ayah Amani mulalah panik.. tambah2 bila Amani dah lama x demam.. hehehe... kenalah kasih cuti 3 ari... arinie baru start keje balik... sepanjang Amani demam, memang x tentu arah perasaan dibuatnya... yellah panas nye sampey 39.4 darjah celcius.. huhuhu... siap meracau-racau... serba x kena lah dibuatnya... bayangkan tgh elok2 die tgk cite upin & ipin tetibe die menangis.. cam ketakutan.. kasih mmg panik r... yang kasih tau baca ayat kursi sambil peluk die kuat2.. sambil tu kasih selalwat setiap kali kasih lumur dan mandikan die ngn air asam jawa... memula bawak spitak k'jaan tgk doktor cam sebok je n tgk ala2 je.. esoknye bawak lak klinik swasta... klinik feveret kasih.. Klinik Azhar, tanjung malim.. Doktor Zainal yang check Amani.. die check semua lah.. takut lak kasih tgk.. kebetulan mmg tgh kes denggi jd die check selai simptom2 yg sepatutnya... mencegah lebih baik dr merawat.. hehehe.. Amani dah nangis dah, sambil tu dok kunya tablet Vit C...  bila amani demam nie kasih riso sikit sebab panas sgt... selalunya bila dah bg ubat bontot suhu dia akan turun, nie x.. maintain panans je.. riso r..

         lepas tu ade kengkawan bg petua nak tuwunkan suhu Amani.. semuanya lah kasih buat... dari guna air asam jawa, air penawar n air zamzam(Kak Siti - jiran sebelah rumah bagi), jampi keteguq.. air penawar atok Amani buatkan... sampailah ubat doktor.. sambil tu doa minta ngn Allah sembuhkanlah Amani... kasih rela demam dari tgk Amani demam.. sebab amani siap meracau2... tu yang takot... Alhamdulillah... petang semalam badan Amani dah x panas... tinggal batok ngn selsema je... memalam xle pakai kipas tido.. tp Amani, mak n ayah amani masih xlena tido sebab batok amani x baek lagi.. camne ye nak bg kahak amani hilang... huhuhu... pengalam menjaga anak.. baru sorang.. belum lagi 3,4 10 orang.. camne la orang dulu2 leh jaga sampai berbelas-belas orang anak ye....





 Tengah seronok makan buah sambil layan upin ipin... nie jelah yg boleh wat die ok n x menangis.. Upin & Ipin...

2 comments:

  1. Sekarang memang musim orang demam2 ek?.. Bukan budak2 je, orang dewasa pun ramai yang demam2.. Ape pun semua tu pengalaman kan.. Cian dak Amani.. Hope she will get well soon..InsyaAllah! ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu... musim la.. kat sini tgh kecoh demam denggi... naseb baek la amani just demam panas je.. Alhamdulillah demam dah kebah... nie hubby lak demam.. huhuhu... thanks akak... ;p

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..