Wednesday, September 9, 2015

#1 Novel Cinta dan Romantik Komedi

Assalamualaikum..
Mari release tension dgn membaca..
Membaca jambatan ilmu..
Membaca juga mampumembuatkan anda bergelak ketawa dan bersuka ria..

1. Awek Pisang Goreng oleh Syah Shah
Kalau nak release stress, silalah baca novel ini.. Novel ini mampu menbuat anda ketawa dan senyum sorang.. Saya suka cara penulis yang menggunakan loghat utara dalam penceritaan beliau.. Menambah keseronokkan membaca.. Cerita yang bagus walaupun simple dan sempoi. Masih lagi berpegang pada Islam. Ada kebaikan dalam nibel ini yang boleh pembaca ambil sebagai panduan.
Detail Penulis:-
Blog : Tulis-tulis Suka-suka
FB : Syah Shah

2. Cintaku 100% oleh Nozi Danisya
Ulasan saya : Novel mengenai cinta yang tidak leterlaluan.. Menarik sebab menerapkan elemen Agama Islam. Hubungan cinta kerana Allah. Penyatuan dua keluarga yang punya pegangan agama berbeza. Pencarian dalam kesamaran.. Ikatan suami isteri yang sangat istimewa. Terselit juga sediki mengenai poligami. Pengorbanan seorang suami dan kasih seorang isteri. Sedih jugalah bila baca. Prepare tisu jellah..

3. Panggil Aku Kiah oleh Liza Nur
Ulasan Saya : Novel yang mengajar bahawa tidak selamanya kita akan diatas.. Sifat merendah diri sangat pentung walau siapapun kita. Ketaatan pada ibu bapa patut menjadi pegangan hidup. Bersamanya, kukenal erti kasih. Di sebalik kenakalannya yang menguji. Di sebalik keangkuhan dan sifat degilnya. Kasihku bertuar menjadi cinta. Cinta yang terlalu luas, bagaikan lautan yang tidak bertepi.


8 comments:

  1. wahhh.. akak suke bace novel ea? same laa kite! hihi

    ReplyDelete
  2. husna kena ambek masa nak baca novel gini.. kalau boleh nak sehari suntuk jgn sesapa kacau.. hahaha..

    ReplyDelete
  3. saya jarang baca novel...rasanya ada 2 3 novel ja berjaya dibaca..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com