Sunday, September 27, 2015

Nasi Goreng Adele

Assalamualaikum..
Selamat pagi semua..
Breakfast apa hari ini?
Tengah fikir nak masak apa?
Camtu, meh tengok resepi mudah dan senang dari sha ini..
Nasi Goreng Adele...
Nama mengancamkan? Sebab guna marjerin Adele.. So dapatlah nasi goreng nie nama Nasi Goreng Adele.. Kalau korang guna Planta, bubuhlah nama dia Nasi Goreng Planta.. Hehehe..

Bahan-bahannya:-
1. Marjerin Adele
2. Bawang Holland (nak guna bawang lain pun boleh)
3. Kacang buncis dan telur
4. Nasi lebihan malam tadi.

Cara Membuatnya:-
1. Panaskan kuali, bubuh marjerin Adele, biarkan cair. Pecahkan telur dan kacau bagi hancur. Masukkan kacang buncis dan kacau sehingga layu. Kemudian masukkan nasi dan kacau rata. Sudah siap.

Nasi Goreng Adele.

Pesanan Sha untuk anda.. Bahan-bahan yang sha guna boleh ditukar mengikut apa yang ada dalam peti ais anda. Nak bubuh cili padi ke, cili giling ke ataupun bahan seperti udang, isi ikan dan lain-lain pu boleh je. Kita yang masak dia.

7 comments:

  1. macam nasi goreng cina.. tapi, kalau guna majerin mesti bau dia lagi wangi..

    rasa nak menambah je kan.. heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha a.. mcm nasi grg cina.. tp bau dia lg wangi.. rasa pun lain..

      Delete
  2. dap dapp!! igt nak buat nasi goreng lah nanti..hehehe..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »