Shoplinks.Asia

Sunday, September 27, 2015

Nasi Goreng Adele

Assalamualaikum..
Selamat pagi semua..
Breakfast apa hari ini?
Tengah fikir nak masak apa?
Camtu, meh tengok resepi mudah dan senang dari sha ini..
Nasi Goreng Adele...
Nama mengancamkan? Sebab guna marjerin Adele.. So dapatlah nasi goreng nie nama Nasi Goreng Adele.. Kalau korang guna Planta, bubuhlah nama dia Nasi Goreng Planta.. Hehehe..

Bahan-bahannya:-
1. Marjerin Adele
2. Bawang Holland (nak guna bawang lain pun boleh)
3. Kacang buncis dan telur
4. Nasi lebihan malam tadi.

Cara Membuatnya:-
1. Panaskan kuali, bubuh marjerin Adele, biarkan cair. Pecahkan telur dan kacau bagi hancur. Masukkan kacang buncis dan kacau sehingga layu. Kemudian masukkan nasi dan kacau rata. Sudah siap.

Nasi Goreng Adele.

Pesanan Sha untuk anda.. Bahan-bahan yang sha guna boleh ditukar mengikut apa yang ada dalam peti ais anda. Nak bubuh cili padi ke, cili giling ke ataupun bahan seperti udang, isi ikan dan lain-lain pu boleh je. Kita yang masak dia.

7 comments:

  1. macam nasi goreng cina.. tapi, kalau guna majerin mesti bau dia lagi wangi..

    rasa nak menambah je kan.. heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha a.. mcm nasi grg cina.. tp bau dia lg wangi.. rasa pun lain..

      Delete
  2. Replies
    1. Alhamdulillah..yg simple tu lah yg sedap..

      Delete
  3. dap dapp!! igt nak buat nasi goreng lah nanti..hehehe..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI