Shoplinks.Asia

Friday, August 21, 2015

Menu Amani

Assalamualaikum semua..
#throwback entry ye..
Menu Amani nie sempena dia kena berpantang dari makan makanan yang keras2 untuk 5 hari..
Sha pelbagaikan bubur nasi dan lauk..
First day aritu buat bubur nasi campur ayam, carrot dan bawang.
Second day bubur nasi campur kentang, carrot dan bawang..
Hari ketiga, Amani makan roti dengan kuah durian..
Hari keempat, sha buatkan bubur nasi campur kentang dan bawang. Goreng ikan dan amik isi je.. Pastu wat tumis brokoli ngn carrot.
Hari Kelima Sha buatkan bubur nasi campur bawang, kentang dan sotong.

Selain dari bubur, sha juga masakkan dia cekodok bilis, cekodok udang dan gorengkan kentang.. Semua makanan nie dimasak dlm keadaan hasilnya lembut..Ce fikirkan camne.. hehehe...

Jenuh fikir menu untuk dia.. hehehe..kena suruh dia minum air masak banyak dan sentiasa berkumur lepas dia makan..
Pergi sekolah pun sha bekalkan dia air masak. Pesan lagi jgn makan makanan yang keras2..

Lauk-lauknya..

Bubur nasi ringkas dan mudah.

12 comments:

  1. alahai..ksiannya..knpa kna mkn bnda lmbut 2? sakit gigi yer..

    ReplyDelete
  2. sedap juga bubur tu..akak dlu ms alysa & danish kecik kalau masak bubur kat diorang akak pon pulun makan..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..samalah kita kak murni..kadang2 kita yg mkn lebih..

      Delete
  3. yelah, kita laa kena pikirkan menu yang sesuai anak kita.. apapun okey laa menu2 tuh.. lagipun untuk sementara saja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah eyda..bila x sihat nie, menu yg bersesuaian la nak kena masak..

      Delete
  4. Assalam sha,
    sakit gigi kena pantang la yer amani
    bubur pun sodap he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam Kak Sya.. tu la, kena pantang sementara jahitan nak ok..

      Delete
  5. alahai amani.. cepat sihat ye..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..da makin sihat da husna..tq ye..

      Delete
  6. tula kasih ibu kan. sanggup korban sehabis baik demi anak yg tersayang :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI