Shoplinks.Asia

Wednesday, May 4, 2016

Projek Seram - ISTANA oleh Maria Kajiwa, Syasya Bellyna, Helmi Effendy dan Naim Tamdjis

Assalamualaikum..
Lama menunggu kedatangan novel ini..
Sha tertunggu sebab teringin sangat-sangat nak baca pasal Gundik Uyang..
Menggebu-gebu perasaan tu..
Jom Baca ulasan Sha mengenai ISTANA

GUNDIK UYANG oleh MARIA KAJIWA
Pabila mentari pucat-pasi, terbukalah kunci!
Karya sis Maria Kajiwa memang tidak pernah mengecewakan.. Gundik Uyang, Kisah yang merentasi zaman.. Kesetiaan rakyat pada raja membawa hingga ke keturunan yang jauh.. Walaupun dikatakan gila tetap setia menjaga dan melindung.. Bila cinta membutakan hati, rakyat menjadi taruhan.. Ohsem sangat.. Walaupun pendek namun penuh isinya. Bukan sekadar cerita.. First time dengar pasal Kemamang dan cara pengubatannya.. Baru tau pasal daun ketumpang yang seakan serupa daun sirih dan daun kaduk. Bertambah lagi ilmu..
WUJUD oleh SYASYA BELLYNA
Jika aku merupakan sebuah kesilapan, kau juga tidak boleh wujud
Kesilapan yang tidak disengajakan mengundang malapetaka yang berterusan. Kesian Wangi dan Fai bertarung penuh usaha namun Wangj terpaksa melaluinya semula. Pengorbanan Fai adakah sia-sia?? Harapnya sis SyaSya Bellyna akan membuat novel penuh Wujud. Tidak puas melalui usaha Wangi dalam melawan Edlyn. Kerana dendam, keturunan yang tidak bersalah terpaksa mengorbanankan diri.. Sedih untuk Fai.. Ohsem giler..
PURBAKALA oleh HELMI EFFENDI
Bangunlah wahai Cempakasari dari 1000 darah perawan sunti
Cempakasari.. Nama yang mengundang musibah untuk bertandang.. Kisah yang digarap penuh seram dan thrill.. Dari Kisah sejarah Raja Bersiong menjadi satu kisah yang sangat dramatis dan ngeri.. Langsuir berperang dengan vampire.. Pergh!! Kalau buat filem mesti meleleh air mata ketakutan.. Mesti cantik gambaran yang dipaparkan.. Gambaran kerajaan Kedah Tua.. Tak terjangkau dek akal.. Encik Jamalee yang kekal tidak berperasaan.. Kesian Raja Inderawangsa.. Kerana cinta hidupnya derita dan hilang pedoman.. Memang terbaik.. Macam mengembara di bumi Kedah lak..
KORBAN GANGREN oleh NAIM TAMDJIS
Jika sudah masuk ke dunianya, korban pengakhirannya
Bila Iman tiada di Dada.. Maka hanyutlah manusia ke dunia Jin.. Alahai ngeri membaca apa yang dimakan Ismet.. Loya dan kembang tekak.. Mujurlah Azhael bertahan dan kejam berjaga-jaga.. Jin, syaitan sentiasa berusaha menyesatkan.. Cerita yang penuh pengajaran..

Saya mula baca Istana pada 27.04.2016 dan settle pada 28.04.2016..
Novel yang sangat ohsem..
Kesemua penulis memang terbaik..

 
Beli dengan Kak Maria Kajiwa..
Dah jadi koleksi adik saya..
Sebab Projek Seram ini kan berwarna warni..

1 comment:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI