Saturday, December 5, 2020

Anime Jepun | The Case File Of Jeweler Richard (2020)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Terlayan anime lak.. hehehe.. 12 episod je.. 1 malam dah selesai.. Kisah Richard dan Seigi yang berkenalan secara tak sengaja dan menjadi sahabat.. Seigi menyelamatkan Richadr dari dirompak dan Richard membantu Seigi menyelesaikan kekesalan neneknya bila mencuri sebentuk cincin.. Dari situ Richard mengambil Seigi sebagai pekerja separuh masa di kedai barang kemas yang dibukanya.. Setiap episod membawa penonton dengan pelbagai jenis batu permata dan mesej yang sangat positif.. Memang menarik dan seronok pada Sha.. Tambah pula untuk 2 episod terakhir bila Seigi perlu berdepan dengan bapanya yang hanya tahu menimbulkan masalah dan mengganggu Seigi.. Pertolongan Richard dalam menyelesaikan masalah Seigi ini memang sangat nice.. 

Housekishou Richard-shi no Nazo Kantei
The Case Files of Jeweler Richard
Information
Type: TV
Episodes: 12
Source: Novel
Genres: Drama, Mystery, Slice of Life
Duration: 23 min.
Synopsis: Possessing a deep knowledge of mineralogy, Richard Ranashinha de Vulpian is a young and handsome British jewelry appraiser who owns a small shop in Japan. One fateful night, Seigi Nakata, a righteous college student, saves him from drunks who were harassing him due to his good looks. Upon learning of Richard's identity, Seigi hires him to appraise a pink sapphire ring that was left behind by his deceased grandmother.
Before long, Seigi becomes a trusted part-timer at Richard's shop. Together, the duo solve various jewel-related requests from diverse clients of different backgrounds. Step by step, they unravel the hidden motives and feelings that lie within the gems in order to understand and empathize with the little stories behind each piece of jewelry.

8 comments:

  1. Anime ni sebenarnya best tau. Boleh ketagih nak tengok je.

    ReplyDelete
  2. 23 minit tu kira just nice untuk tonton sambil makan nasik hehe

    ReplyDelete
  3. wow kak sha! satu malam dah selesai, hebat betul

    ReplyDelete
  4. Tak pernah tengok anime2 ni semua...

    ReplyDelete
  5. cukup la tengok anime dekat animax dulu. bikin ketagih hahaha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »