Saturday, December 5, 2020

Telefilem Melayu | Cucu Nek Putih (2020)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Telefilem yang menarik.. Suri terpaksa mewarisi saka neneknya supaya neneknya boleh pergi.. Sebaik menerima saka neneknya, Suri seperti orang gila.. Berjalan ke sana ke mari dan akhirnya tersedar di sebuah tempat lain.. Sein sangat menyayangi Suri dan berusaha membantu Suri untuk membuang Saka Suri.. Bila Suri hilang Sein mula mencari Suri namun bila Suri muncul semula di kampung, Sein pula hilang.. Namun pada satu malam Sein muncul.. Sein tak nak balik sebab mak dia halau dan tak bagi dia balik.. Rupanya ada sebab kenapa hanya Suri sahaja yang nampak Sein.. Agak sedihlah juga pengakhiran Sein..

Para Pelakon
Nad Zainal, Ammar Titan, Remly Ishak, Sabri Yunus, Khadijah Tan, Sheeda Ali, Dhia Arissa
Sinopsis Cucu Nek Putih
Suri terpaksa menerima saka dari neneknya sorang pawang yang membantu ramai orang untuk diubati. Walaupun tidak rela namun Suri terpaksa dan hal ini memakan diri Suri. Dek kerana ini hubungannya bersama Sein di halang dan Suri menjadi mangsa cemuhan orang kampung.

5 comments:

  1. Teringat cerita last Christmas hehe

    ReplyDelete
  2. Saya dah tonton telefilem ni. Menarik jalan ceritanya.

    ReplyDelete
  3. zaman skrg pun ada lg yg ambil saka turun termurun.. seram betul

    ReplyDelete
  4. Tak payahlah terima2 saka orang ni walaipun niatnya nak bantu

    ReplyDelete
  5. aaa suka cerita mcm ni, nak kena cari masa utk luang kan tgk ni

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »