Shoplinks.Asia

Sunday, July 12, 2015

#Cabaran20Hari : Aktiviti di Pagi Raya

#Cabaran20Hari
Hari Keenambelas

Assalamualaikum... Selamat pagi...
#Cabaran20Hari dah nak sampai penhujung...
Ramadhan pun dah nak berlalu.. Bilalah lagi kita akan ketemu dengan Ramadhan...

Selepas Ramadhan, Syawal pun menjelma..
Aktiviti di pagi Syawal saya..

Sebelum kahwin..
Bangun pagi2 tolong mak settlekan juadah Raya...
Kemudian bersiap untuk Solat Aidiladha..
Balik Solat, kami berkumpul di rumah untuk menerima kedatangan tetamu...
Sementara menunggu tetamu acara maaf bermaafan pun dilaksanakan..
Pagi raya pertama adalah yang paling sebok sekali.. dulu dan kini..
Pagi ini sanak saudara jauh dan dekat berkumpul dirumah mak saya...
Malam baru kami pula berjalan dan beraya ke rumah saudara2 yang lain..

Selepas kahwin
Aktiviti pagi raya bermula dengan persiapan juadah raya.. sama ada rumah saya ataupun MIL..
Kemudian mandikan anak-anak dan siapkan mereka..
Sementara tunggu suami balik solat Aidiladha untuk sesi bermaaf-maafan saya bersiap..
Kemudian makan pagi bersama.. Dan melayan tetamu yang mula berkunjung..
Saya juga akan ke rumah mak/MIL pada jam 11 pagi..
Petang balik untuk berehat.. Malam meneruskan aktiviti menziarahi sanak saudara...

Lebih kurang je aktiviti pagi raya saya sebelum dan selepas kahwin..

10 comments:

  1. Aah memang sama je aktiviti tu tiap2 tahun...
    Selamat hari raya.. Mohon maaf salah silap yer..

    Blogwalking Sini..
    Jombaca artikel baru saya

    Belajar Bukan Semata Untuk Dapatkan Kerja?

    ReplyDelete
  2. Ahahaha. mana2 pun boleh akak. asalkan makanan sedap2 1st raya tu. kikiki

    ReplyDelete
  3. Ahahaha. mana2 pun boleh akak. asalkan makanan sedap2 1st raya tu. kikiki

    ReplyDelete
  4. Aidil adha je kak? Aidil fitri macam mana lak? Hehe

    ReplyDelete
  5. Ada 1 tahun tu Zumal terbangun lewat dan terlepas solat raya, rasa ralat sangat tak solat raya. Dah la setahun sekali je...

    ReplyDelete
  6. Ekin tahun ni baru balik kelantan baru terasa raya hihihi...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI