#Cabaran20Hari : Nostalgia Kad Raya - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Tuesday, July 14, 2015

#Cabaran20Hari : Nostalgia Kad Raya

#Cabaran20Hari
Hari ke lapan belas..

Assalamualaikum semua...
Selamat pagi... Lagi berape hari je kita dah nak raya kan..
Banyak dapat kad raya?? Sha, x de pun..
Kad Raya... Dulu 5 keping RM1.00 jer..
Ada kad raya yang bermuzik..
Ada kad raya yang gambar kartun.. Ada kad raya mahal.. Ada yang murah..

Zaman sekolah dan zaman belajar di kolej memang rajin hantar kad raya..
Berkeping-keping.. Seronok hantar dan menunggu balasan kengkawan..
Setem pun baru 30 sen jer untuk sekeping kad raya..
Paling suka kad raya yang ada gambar kartun..
Kemudian pantun wajib "Pecah kaca pecah gelas, Sudah baca harap balas"
Lepas tu gantung kat ruang tamu..
Hiasan di Aidilfitri...

Seiring waktu berlalu, kad raya pun mula dilupakan..
Tinggalah sms, whatsapp, weechat.. mail elektronik dan bermacam-macam lagi yang kini hanya dihujung jari.. Tanpa perlu beratur untuk membeli setem...
Zaman teknologilah katanya...

Kredit Gambar : En. Google

6 comments:

  1. Selamat Hari Raya Kak Sha, org skrg lebih suka yg mudah je..hee :)

    ReplyDelete
  2. Kak.. kita sama...

    Setem murah ja dulu..

    sekarang semua kena standard..

    ReplyDelete
  3. hehe betul2.rindu pulak zaman dedulu. masa sekolah

    ReplyDelete
  4. hehe betul2.rindu pulak zaman dedulu. masa sekolah

    ReplyDelete
  5. pecah kaca pecah gelas
    dah bace jangan balas
    pon gune gak
    eheheh teringt btl zmn sekolah dulu

    ReplyDelete
  6. betul tu sha.. tapi bila dapat kad raya nih dia punya feel lain skit dari e-card ngan sms nih..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..