Hasil Kerja Encik Suami - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Saturday, June 18, 2016

Hasil Kerja Encik Suami

Assalamualaikum..
Hye semua.. Sekadar perkongsian..

Encik suami punya sikap yang agak ekstrem dalam usaha membuat apa sahaja sendiri..
Mungkin dah terbiasa begitu..
Sebelum ini Sha pernah share mengenai kemahiran Encik suami dalam menjahit..
Serta mengecat sendiri keretakan..

Kali ini Sha nak share mengenai kemahiran membuat grill rumah pula..
Encik suami ada membeli rumah dan kunci dah pun dapat..
Bila dibuat kira-kira, lebih jimat kalau grill tu buat sendiri..
Cuma dari segi masa memang rugilah sebab barang keperluan untuk membuat grill tak banyak..
Terpaksa meminjam daripada sahabat..

Tempoh masa tu memakan masa yang lama juga disebabkan kekangan waktu encik suami..
Bukan selalu boleh diusahakan untuk membuat grill itu..

Alhamdulillah.. akhirnya berjaya juga siap, walaupun memakan masa yang lama..
Kemudian proses mengangkut grill-grill tersebut ke ipoh..
Pemasangan dilakukan secara berperingkat..

Peringkat pertama encik suami memasang di bilik utama dahulu..
Tingkap bilik dan tingkap bilik air..

Peringkat kedua (Sabtu - 11.06.2016) pemasangan dibahagian dapur..
Tingkap bilik, tingkap bilik air dan pintu dapur..
Tingkap dapur terpaksa dibatalkan sebab ada masalah pada lebihan besi..
 
Ini grill untuk pintu dapur dan tingkap bilik belakang..

 
Ini grill Sliding door..

 
Grill tingkap utama yang dah dipasang..

 
Memasang grill untuk tingkap bilik air..

 

Kalau ikutkan, proses pemasangan sekejap jer..
Tak makan masa yang lama pun..
Cuma untuk membuat rangka grill sahaja mengambil masa..
Jimat banyak dari segi kewangan..

11 comments:

  1. Alhamdulillah..jimat kan..untungnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.. memang jimat banyak kak murni..

      Delete
  2. talented nya! untung kaksha >< Cantik la grill tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki.. Alhamdulillah.. Grill tu encik suami design sendiri..

      Delete
  3. ok tu bole berjimat dh..xpyh upah2 dh

    ReplyDelete
  4. ohhh !lepas ni jadi orang Ipoh la ea?? kemas and cantik design grill tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki.. tak taulah bilanya nak jadi orang ipoh tu...

      Delete
  5. bagus boleh buat sendiri macam ni

    ReplyDelete
  6. Pandainya terbaik suami sha

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah untung dapat suami yang serba boleh mcm ni kan

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..