Monday, January 4, 2021

Drama Korea | Kairos (2020)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama yang sangat mendebarkan.. Bermula dengan penculikkan Da Bin dan kemudiannya isteri Kim Seo Jin mati bunuh diri dan panggilan telefon yang mengatakan pemanggil berada sebulan lewat dari tarikh kejadian.. Kerana [anggilan telefon yang pelik dua manusia saling berhubung dan membantu.. Ada konspirasi yang menyebabkan tragedi pada mereka.. Ada kemalangan yang menyebabkan mereka boleh berhubung.. Seo Jin dan Ae Ri saling membantu mengubah takdir mereka namun tanpa mereka sedar, setiap takdir yang diubah menyebabkan tragedi lain berlaku.. Perkara yang sepatutnya mereka lakukan ialah menghapuskan punca masalah.. 

Drama ini memang berjay buat Sha tak senang duduk tengok mereka bergelut menyelesaikan setiap masalah.. Dalam masa yang sama kasih seorang ayah dalam usaha melindungi anak memang menyentuh perasaan..

Drama: Kairos
Also Known As: kailoseu, kairoseu, Cairos, Kyros
Director: Park Seung Woo
Screenwriter: Lee Soo Hyun
Genres: Action, Thriller, Drama, Fantasy
Country: South Korea
Episodes: 16
Aired: Oct 26, 2020 - Dec 22, 2020
Aired On: Monday, Tuesday
Original Network: MBC
Duration: 1 hr. 10 min.
Living a precarious life as a part-timer at a convenience store, Ae Ri strives to support her mother who is on a waiting list for a heart transplant. Unfortunately, her mother’s worsened physical condition leads her to forgo the long-awaited opportunity for the transplant, and just like that her mother disappears. Things were already chaotic enough for Ae Ri when she receives a phone call from a strange man claiming to be from the same world but 31 days in the future. Ironically, he desperately asks Ae Ri for help. Seo Jin, a father and a husband of a close-knit family, has been living a successful life as the youngest person to become a director at a construction company. One day, it all crumbles down with the kidnapping of his daughter and his wife’s suicide. On the verge of breaking down, he is given an opportunity to restore everything that was lost under one condition, help from a strange woman. To bring his daughter and wife back to life, he makes a phone call as the clock strikes 10:33.
(Source: KOCOWA)


Kairos translated as "the right time" from Ancient Greek

8 comments:

  1. Wah, cerita genre mcm ni boleh masuk list untuk ditonton nanti :)

    ReplyDelete
  2. kak sha tgk the penthouse tak ?

    ReplyDelete
  3. yeayyy ada sung Rok! Dok tunggu drama ni habis running baru tengok sebab trailer dia macam gempak

    ReplyDelete
  4. Pelakon hero dan heroin ngam. Jalan cerita pun nampak best.

    ReplyDelete
  5. Woah menarik la cerita2 korea ni

    ReplyDelete
  6. ada terbaca sinopsis drama ni. tak rajin lagi nak tengok..hehe

    ReplyDelete
  7. tgk posternya, igt kan Kwon Sang-woo heheeh

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »