Monday, May 27, 2019

Jemaah Seram Pohon oleh Asraf Shaari, Ilya Abdullah, Suhana Mat Lazim, Ella Affandy, Nurhan Yusof, Acik Zaza, Balqis Jaz, Alissa Alee, Zaif AB

Assalamualaikum..
Hye semua..

Buku ini menghimpunkan 11 cerpen seram dan thriller bertemakan pohon/pokok.. Selain dari cerpen, ada juga trivia mengenai pokok yang menjadi tempat tinggal hantu dan pokok yang ditakuti hantu..

Antara tajuknya ialah:- 
Ilya Abdullah - Puaka Beringin
Pergh!! Ganas betul puakanya.. Tak sangka dalangnya depan mata je..

Suhana Mat Lazim - Harum Bakawali
Hanya kerana bunga..

Asraf Shaari - Pokok Durian Berdarah
Ella Affandy - Pokok
Nurhan Yusof - Lambaian Ara
Acik Zaza - Misteri Pokok Ubi Kayu
Balqis Jaz - Patin Tempoyak Daun Cemumur
Alissa Alee - Jantung

Zaif AB - Teksi Terakhir
Baik punya menyakat.. hehehe

Zaif AB - Sakat
Zaif AB - Lu Sudah Kena Main

Sha baca 17.05.2019 dan selesai pada 26.05.2019..

Published May 2019 by Karnadya X

7 comments:

  1. takut nak baca kisah seram, takut dihantui..hehe

    ReplyDelete
  2. takut nak baca buku seram...masa kecik2 dulu suka betul baca buku Tamar jalis

    ReplyDelete
  3. suhana mat lazim tu mcm kenal jee

    ReplyDelete
  4. owh banyak cerpen yea dalam satu buku..menarik buku ni

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »