Sunday, May 26, 2019

Random Photo #Ramadhan

Assalamualaikum..
Hye semua..

Maaflah kalau buat korang terliur.. Hehehe.. Tapi takpe kot.. Sebab dah berbukakan.. Ini gambar-gambar menu sepanjang Ramadhan yang lepas.. Hehehe.. Nak buat entry asyik lupa je.. Jadinya Sha himpunkan sekalilah dalam satu entry.. Lagipun ada hari lupa nak tangkap gambar.. Tahu-tahu je dah tinggal pinggan kosong.. Hahaha.. Penyakit lupa selalu sangat nie.. 

Menu 16.05.2019.. Ini lauk sahur dan juga lauk berbuka semalamnya.. Tomyam ayam.. Telur dadar tu tambah waktu sahur..

Menu berbuka pada 19.05.2019, encik suami sibuk nak buat satay.. Jenuhlah mencari lidi.. Ini semua sebab harga satay semakin mahal.. Secucuk 80 sen sekarang.. Nak makan puas-puas, kita buat sendiri je.. Cuma jenuh nak membakarlah.. hehehe..

Menu sahur 20.05.2019 pula, kita makan nasi goreng sardin dengan telur masin.. Pergh!! Memang makan bertambahlah.. Sebab telur masinnya tak terlalu masin..

Ini pula menu yang memang dari Ramadhan pertama lagi Sha teringin.. Nasi lemak sambal telur puyuh.. Pergh!! Memang terbaiklah.. Pastu ada ayam bakar dan sambal kentang goreng.. Terangkat beb.. Menu berbuka pada 23.05.2019..

16 comments:

  1. sedapnya sate. ray nampak sate tu je sbb dah lama sgt x makan sate haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak pula kurang sikit sate nie.. Ini permintaan anak-anak dan keinginan encik suami.. nak membakar tulah yang lama..

      Delete
  2. Alhamdulillah
    Selamat berbuka dan bersahur sepanjang Ramadan

    ReplyDelete
  3. Awww sate favourite mama tu

    ReplyDelete
  4. aihhh semua menu kaksha kebabom betul. mana saya nak cari nasi lemak bulan puasa ni haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasi lemak tu memang dok teringin nak makan Farhanna.. tu yang gigih masak juga.. 😂😂

      Delete
  5. Sambal telur puyuh..wah dah dapat idea ni.

    ReplyDelete
  6. Semua nampak sedap😋. Sate memang mahal harganya. Kalau pandai buat sendiri & ada masa lapang, lebih baik buat sendiri kat rumah. Dapat makan puas-puas.

    ReplyDelete
  7. Ha'ak sate Mahal skrang nih... favourite sate tapi Bulan puasa nih skali pun belum merasa.

    ReplyDelete
  8. Nasib baik tengok lepas buka kak Sha :D haha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »