Wednesday, May 15, 2019

My Sweet Arissa oleh Sania Yasmin

Assalamualaikum..
Hye semua..
Tajuk dan kisah dalam dia memang kena sangat.. My Sweet Arissa, memang cerita pasal Arissa.. Bagaimana Arissa yang yatim piatu bertemu dengan Hakimi.. Dari bekas bos dan pekerja menjadi suami isteri.. Mulanya sekadar saling membantu tapi tanpa disedari cinta mula berputik.. Yang jadi penghalang, mak Hakimi.. Garang tak tentu pasal dan asyik nak marah-marah.. Watak mak Hakimi ini memang Sha menyampah.. Harapnya jadi pengajaranlah pada pembaca.. Kerjanya nak mengamuk je, walaupun dapat suami yang baik dan tengah sakit.. Patutnya dia jaga suami, ini tak asyik nak marah-marah dan tengking suami.. Arissa jangan cakaplah.. Bila mak mertua tak suka, takkan dia nak melebih-lebih.. Tapi bagus penulis bila buat perangai Arissa yang masih hormatkan mak mertua dan sentiasa suruh Hakimi hormat mak dia.. Watak menantu yang sepatutnya.. Cerita dia sempoi dan sweet.. Gangguan kecil dari mak Hakimi dan Naim sepupu Hakimi..

Sha baca dan selesai pada 14.05.2019.. Mula baca tak boleh nak letak.. Memang menarik jalan ceritanya.. Sempoi dan tak meleret-leret..

(ebook : PNM e-Reader)

Pinjam dari elib PNM.
Published April 2016 by Kaseh Aries Publication.

10 comments:

  1. as usual i love the cover cuz it's cute

    ReplyDelete
  2. oh klisenya storyline tapi nak try baca juga sebab macam sweet je..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaupun klise tetap seronok dibaca.. hehehe..

      Delete
  3. Menantu yang takderhaka ni kesimpulannya ya Sha..good.Bertabah dan sabar.

    ReplyDelete
  4. sama mcm drama2 kt tv je heheheeh

    ReplyDelete
  5. tak bestnya dapat mak mertua macamtu. Kalau suami bagus, isteri pun bagus didikannya.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »