Thursday, May 16, 2019

Delina Aku Antropomorfik oleh Sharina Elisa

Assalamualaikum..
Hye semua..

Novel yang menarik.. Kisah Delina si robot yang menyamar menjadi pelajar untuk menyiasat kes kematian yang berlaku seyiap malam Jumaat.. Bila Delina mula menyiasat, kematian mula berlaku lebih kerap dan bukan malam Jumaat je.. Delina semakin buntu.. Delina suspek rakan sebiliknya tapi agak mustahil untuk Sera berada di dua tempat pada satu masa.. Pelajar-pelajar lain pula menyatakan hantu dan sumpahan sekolah tu yang menyebabkan kematian.. Makin peninglah Delina menyiasat.. Siapakah dalang di sebalik semua kematian itu..?? Memang suspen dan misteri.. hehehe..

Sha baca dan selesai pada 15.05.2019..

Koleksi Sha..
Published January 2019 by Kadokawa Gempak Starz

14 comments:

  1. Apa maksud antropomorfik kak sha hehe? :) Nampak menarik je, teringin pulak nak baca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang menarik.. camne ye nak terangkan, kena baca kot baru faham maksud dia..😂😂

      Delete
  2. sehari je dah habis? dahsyat betul

    ReplyDelete
  3. cntiknya cover die..ni menarik nk bce

    ReplyDelete
  4. Makin disiasat makin kerap pembunuhan berlaku ye..

    ReplyDelete
  5. Wow tajuk dia. Berbelit lidah nak sebut hahaha

    ReplyDelete
  6. susah nak sebut tajuk dia. 3-4 kali nk berjaya sebut. haha

    ReplyDelete
  7. Macam menarik je buku ni. Saya pin minat baca buku yang ada kisah misteri & penyiasatan.

    ReplyDelete
  8. susah robot nak faham apa tu hantu haha

    ReplyDelete
  9. sempat bc buku ni tp sikit je..😆

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »