Shoplinks.Asia

Tuesday, June 30, 2015

#Cabaran20Hari : Menu Wajib Bulan Puasa

#Cabaran20Hari
Hari keempat

Assalamualaikum..
Salam Ramadhan...
Masuk nie dah Ramadhan yang ke 13...
Hari ini nak cerita pasal menu yang wajib ada di bulan Puasa..
Banyak tuh.. hehehe... Antaranya ialah Kerabu timun..
Mak mertua yang ajar pasal kerabu timun nie.. Sedap tau makan pada waktu berbuka ataupun sahur..
Resepi boleh klik Kerabu Timun..
Selain itu saya juga sangat suka dengan kuih Buah Melaka.. Jarang sangat buat sendiri sebab makan berdua je kan.. Biasanya beli di Bazaar Ramadhan..
Murtabak Kambing Behrang Stesen.. Murtabak ini hanya ada pada bulan Ramadhan jer.. Kalau gi beli memang beratur orang.. Sedap dan harga masih lagi berpatutan.. hanya RM3.50 sekeping..
Saya juga sangat suka masak spaghetti untuk juadah berbuka..
Owh ya ada satu lagi iaitu mee kari.. Pergh!! berbuka dengan nie memang best..
Selalunya saya wat masa weekand jer..
Itulah antara menu wajib yang pasti ada setiap kali Ramadhan..
Menu anda pula?? Mesti lagi best kan..

Berminat dengan #Cabaran20Hari... Jom ke blog ARZMOHA

Jom sahut cabaran ini! #Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015

7 comments:

  1. wah speselnye murtabak kambing tu ^^

    ReplyDelete
  2. xbuat2 pun cabaran20 ni
    tgh sibuk wat minit mesyuarat..tp selang seli ngan bw hahaha

    ckp pasal murtabak ni..teringat murtabak kat kampung.dulu jual RM2
    skrg dah RM4..huhu mahal pun mahal lah..sebab sedap n tebal inti hehe

    salam kenal dr el blog dr geng utara ekeke

    ReplyDelete
  3. nama dia dah spesel Murtabak Kambing Behrang Stesen..

    mesti lepas makan, bergolek-golek an.. hehe

    #bloggerutara

    ReplyDelete
  4. suhailah hamid - setahun sekali jer jumpa awak.. hehehe..
    el - Jomlah el joint #Cabaran20Hari nie.. best.. le share pengalaman..
    Siti Nurzafirah - Hahaha.. kan.. lepas makan jer tergolek-golek..

    ReplyDelete
  5. sedap tu murtabak ngan buah melaka.. apapun selamat menyiapkan semua cabaran ya..

    ReplyDelete
  6. Zumal suka juga makan murtabak...

    ReplyDelete
  7. Assalam sha,
    ada jugak murtabak terselit disitu he3

    #BloggerUtara

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI