Sunday, September 12, 2021

Filem Jepun | Higanjima (2010)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Ganas gila vampire dia.. Kisahnya Akira telah dipelawa ke sebuah pulau yang tak ada dalam peta untuk membantu dan menyelamatkan abang dia yang sedang berperang dengan vampire dekat pulau tu.. Tapi bila sampai dekat pulau tu, diorang kena serang hendap dengan vampire dan ditangkap.. Masa salah seorang dari rakan Akura dibawa ke tempat pengumpulan darah, kawan dia berjaya jatuhkan kunci untuk diorang lepaskan diri.. Masa cubaan melarikan diri inilah Akira akhirnya berjaya jumpa abang dia.. Abang dia marahlah kenapa datang pulau tu.. Akura bertegas nak abang dia balik.. Tapi diorang diserang bila salah seorang dari rakan mereka bertukar menjadi vampire dan seorang lagi ditangkap.. Masa abang Akira ini bawa dia pergi jumpa dengan sekumpulan manusia  yang berperang dengan vampire ini, barulah abang dia bagi tahu macam mana abang dia boleh ada dekat pulau tu dan kenapa dia tak nak tinggalkan pulau tu.. Memang agak ganas lah filem Jepun ini.. Tapi tu lah, ending dia macam ketua vampire tu tak mati je.. huhuhu..

Movie: Higanjima
Screenwriter: Oishi Tetsuya
Director: Kim Tae Kyun
Genres: Friendship, Horror, Supernatural
Country: Japan
Release Date: Jan 9, 2010
Duration: 2 hr. 2 min.
Higanjima is an eerie island occupied by vampires, from where none has ever come back alive. When teenager Akira hears that his missing brother has been seen in the island, he decides to investigate with several friends.

7 comments:

  1. mungkin ada part 2,,sebab tu ketua vampire tak mati

    ReplyDelete
  2. Saya pun penah tengok, mula-mula tak berapa faham jalan citer dia tapi bila dua ke tiga kali tengok baru faham... Memang best filem nie...

    ReplyDelete
  3. Filem aksi seronok tengok. Kadang ganas ganas ni tengok jeling jeling je. hihi

    ReplyDelete
  4. Alaaa cerita vampires akak tak pandai tengok hahaha

    ReplyDelete
  5. waduh menakutkan lah kalau tenguk malam-malam hari...ahkak memang penakut...hehehehe

    ReplyDelete
  6. Jepun pun ada vampire ke hehee. Part 2 is cominggggg

    ReplyDelete
  7. abang dia baik ada alasan yang kukuh kenapa datang ke pulau penuh vampire sebelum akira putus saudara

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »