Tuesday, September 7, 2021

Drama Korea | Two Weeks (2013)

Assalamualaikum..
Hye semua..

 Tae San berkerja sebagai penjaga kedai pajak pada waktu siang dan malamnya menjadi gigolo.. Hidupnya berubah bila bekas kekasih dia muncul dan meminta pertolongan Tae San untuk menyelamatkan anak mereka yang mengidap leukimia.. Malangnya Tae San terperangkap dalam permainan manusia kejam dan jahat.. Tae San dituduh membunuh namun berjaya melarikan diri dari ditangkap.. Tae San perlu bertahan dari ditangkap selama dua minggu untuk membolehkan dia melakukan pembedahan bagi menyelamatkan anak dia.. Dalam masa yang sama seorang pendakwa raya dan polis berkerjasama untuk menjatuhkan penjenayah yang sebenar..

Sedih juga bila tengok babak seorang anak yang mengenali ayahnya saat pertama kali melihat.. Memang geramlah tengok bukan mudah untuk Tae San melepaskan diri.. Tengok drama ini macam naik roller coaster, tak tenang perasaan tambahan pula 16 episod kan.. hehehe..

Drama: Two Weeks
Also Known As: Toowikseu, 2 Weeks
Screenwriter: So Hyun Kyung
Director: Song Hyung Suk, Choi Jung Gyu
Genres: Action, Thriller, Drama
Country: South Korea
Episodes: 16
Aired: Aug 7, 2013 - Sep 26, 2013
Aired On: Wednesday, Thursday
Original Network: MBC
Duration: 1 hr. 5 min.
Jang Tae San works at a pawn shop by day and prostitutes himself to older women at night. One day, he's contacted by his ex-girlfriend that he is the father of her daughter with leukemia, and he's the last chance to donate bone marrow and save their daughter's life. That same day, he finds himself framed for murder but manages to escape and runs away. With nobody to trust, Jang Tae San has two weeks to try to prove his innocence and survive until his daughter's surgery.
Park Jae Kyung is a prosecutor searching for evidence to take down Moon Il Suk, the man who stabbed her father, and Jo Seo Hee, a beloved senator who is actually working with Moon Il Suk. Together with Detective Im Seung Woo,  she works to uncover the truth behind the murder and its connections to Moon Il Suk and Jo Seo Hee.

8 comments:

  1. ha! genre ni AD suka..okeh masuk wishlist

    ReplyDelete
  2. lama tak jumpa perkataan gigolo hahaha

    ReplyDelete
  3. Bila dah terperangkap susah nak keluar. Part pertama kali anak beranak jumpa tu macam sedih je.

    ReplyDelete
  4. Bila dah terperangkap susah nak keluar. Part pertama kali anak beranak jumpa tu macam sedih je.

    ReplyDelete
  5. ada tengok drama ni tapi dh tak ingat cerita dia..hehe

    ReplyDelete
  6. Okay on going drama kena hold dulu haha

    ReplyDelete
  7. Kebetulan mama tgh tgk skrg ni. Dah episode 13 dah. Best cite ni

    ReplyDelete
  8. dia kecewa lepas break up sampai jadi gigolo ke?

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »