Thursday, September 2, 2021

Buah Cempedak

Assalamualaikum..
Hye semua..

Bila teringin, gigih pergi memcari.. Mujurlah tak jauh dari rumah Sha ada yang berjual.. Ada dua gerai.. Sha singgah di gerai yang pertama dan beli dua biji cempefak dengan harga RM10.. Walaupun ada busuk sikit pada kedua-dua buah cempedak tu namun banyak juga isi cempedak yang elok berjaya Sha dapat.. Berbaloilah bayar RM10 tu.. Gerai yang kedua Sha singgah juga sebab nampak buah rambai.. Gerai kedua ini jual cempedak dengan harga RM5 sekilo.. Buahnya nampak cantik tapi Sha tak beli pun.. Siapa pula nak makan kalau dah banyak sangat.. hehehe.. 

Hujung dia sikit je yang rosak.. Selebihnya buah elok je..

Dapatlah dua mangkuk.. Semangkuk makan macam tu je, semangkuk lagi buat goreng.. Jenuh juga nak habiskan.. Hahaha.. Sha sorang je yang makan cempedak ini..

Akhirnya berjaya digoreng.. Makan yang digoreng pun sedap juga.. Cuma bijinya yang dah direbus je tak sempat nak di snap.. hehehe.. Biji dia lepas dah rebus, sedap tau dimakan..

13 comments:

  1. Sedapnya cempedak goreng..ada juga org jual sini cuma sebab xde kaki nak makan sama..maka beli siap goreng jela hehe

    ReplyDelete
  2. Alahaiiii kalau sorang apasal tak anto kat akak...hehehe ulas dia nampak besor. Sedap kan biji cempedak di rebus. Biji nangka pun sodap.

    ReplyDelete
  3. Anak-anak tak suka ye cempedak? Saya lagi suka goreng dari makan mentah.

    ReplyDelete
  4. besar2 buahnya.. berbaloi tu.. biji yg direbus pun sedap kn? yg dibuat sayur pun sedap.. selalu berebut biji cempedak dlm sayur kalau dgn adik2

    ReplyDelete
  5. Nampak tebal isi tu. Bji cempedak rebus sedap. kami panggil biji kentut ahahah

    ReplyDelete
  6. Sekarang memang tengah musim cempedak kan..harumnya tu tak boleh bawa bincang.

    ReplyDelete
  7. kira murah tu kak... buah nya besar dan elok

    ReplyDelete
  8. su kurang sikit makan buah cempedak ni... dulu makin sebiji dua je lepastu sakit perut, angin hahaha..

    ReplyDelete
  9. Sedapnya cempedak goreng. Kalau dah teringin pasti gigih mencari. Dah lama teringin tapi belum mencari lagi. Huhu

    ReplyDelete
  10. smpi ati x ajak. kalau yg lain x mkn leng kali ajk sy tau😆

    ReplyDelete
  11. musim dah hehee..sedap buat cempedak goreng :)

    ReplyDelete
  12. Kelmarin goreng sebiji. Puas makan. Isi banyak.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »