Saturday, September 11, 2021

Telefilem Melayu | Korban Penunggu Hospital (2018)

Assalamualaikum..
hye semua.. 

Tertengok.. Sebab ada Fauziah Latiff tau.. Seramlah sikit.. Kikiki.. Kisahnya 5 sekawan yang pergi ke sebuah hospital lama mencari Kesuma.. Malangnya tanpa mereka sedari ada yang berniat jahat dikalangan mereka.. seorang demi seorang mati.. Semuanya kerana keinginan menyelamatkan yang tersayang sampai sanggup membuat perjanjian dengan makhluk terkutuk hingga tergadai iman.. Aduh la.. Payah juga bila manusia tak mampu nak menerima kenyataan dan takdir.. huhuhu..

Korban Penunggu Hospital
TV Movie | 2018 | 1h 31min
Director: Eyra Rahman
Writer: Ashik Afendey
Stars: Aprena Manrose | Kodi Rasheed | Fatin Afeefa | Andi Bernadee | Aizat Ishak | 
Fauziah Latiff
Mengisahkan tentang lima iaitu Kodi, Mia, Andi, Syakir, dan Mira yang merancang untuk bermain permainan yang dinamakan Turut Perintah Bakawali di sebuah hospital tinggal. Ketika bermain, seorang demi seorang dari mereka mati kecuali Mia. Apakah kaitan Mia dengan permainan yang mereka main?

6 comments:

  1. Macam tak pernah tengok pulak telefilem ni. Nak carilah nanti. baca tajuk pun dah seram.

    ReplyDelete
  2. Urm...diorang yang pergi cari pasal gi hospital tingal tu dah kenapa? Teringin gak nak tengok kalau ada Fauziah Latiff

    ReplyDelete
  3. Akak pun dulu tengok cerita ni sebab Fauziah Latif berlakon

    ReplyDelete
  4. Fauziah latif ka yang jadi penunggu....hish seram

    ReplyDelete
  5. Macam best ja jalan cerita dia.. nak cari lah

    ReplyDelete
  6. lama dah la ek andi bernadee berlakon

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »