Tuesday, January 23, 2018

Rezeki dari Kampung

Assalamualaikum..
Hye semua..

Hari Ahad hari tu, abah Sha datang amik Sha di rumah untuk pergi kenduri.. Masa sampai tu abah bagi satu bungkusan plastik suh letak dalam peti ais.. Ikan katanya.. Sha pun tak tengok.. Terus simpan.. Isnin barulah tengok lepas defrost kan ais.. Rehat sejam, sha balik la rumah.. Menyiang ikan.. Apa lagi, masuk kerja bau ikan masih melekat.. Sebab masa nak basuh, baru perasan stock limau dah tak ada.. Jenuhlah cuci tangan dengan sabun, still melekat juga bau ikan.. Hehehe.. 

Bila tengok gambar ikan ini, dah terbayang-bayang nak masak apa.. Hehehe..

 
Ada ikan pari, ikan sebelah, ikan kerisi dan ikan protan..

34 comments:

  1. ikan sebelah & ikan protan 1st time dgr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikan sebelah tu kalau goreng garing, sedap sis.. Ikan protan tu selalunya masak kari ataupun asam pedas..

      Delete
  2. asam pedas, goreng..ermm..dap2..:)

    ReplyDelete
  3. wahhh sedapnya...cikyan bru ptama kali dgr ikan protan... adik cikyan xblh mkn ikan sebelah tu.. alergik... nape ntah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti boleh cuba makan cikyan.. Ikan protan tu sedap masak kari dan asam pedas..

      Delete
  4. boleh cam ikan pari dengan kerisi je 😅😅😅

    ReplyDelete
  5. sy tag akak tau. nanti baca entry sy k..

    ReplyDelete
  6. goreng pun sodap..ikan pari bakar & masak asam pedas, marvellous..

    ReplyDelete
  7. ikan sebelah denganikan protan nie pertama kali dengar.. kalau mak mentua tahu nie haru biru jadinya hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikiki.. xpe.. sha pun banyak jenis juga tak tahu..

      Delete
  8. Hakak ni dah jemu masaklah Sha...kalau boleh nak hari hari org masakkan aje...Tapi masalahnya sapa ?? Hihi...akhirnya sendirilah jugak yg masak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronok kan kak kalau ada yang tolong masakkan.. Sha upah orang masakkan kak..

      Delete
  9. Masak apa2 pun sedap kak sha... hehehe sorry menyampuk! ^^

    ReplyDelete
  10. tak pernah dengar lagi ikan protan. Ikan sebelah tak pernah makan lagi selalunya dengar nama je

    ReplyDelete
  11. Ikan pari masak asam pedas, sedapnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalu memang orang buat masak asam pedas kan ikan pari tu..

      Delete
  12. ikan pari je kenal..ikan lain tak kenal..haha..adeh

    ReplyDelete
  13. wow! heaven nye, Sha...
    alhamdulillah...
    byk lauk boleh dimasak tu. sedap!!! wow!

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »