Monday, January 8, 2018

Ragam Amani & Imani ke Sekolah

Assalamualaikum..
Hye semua..

Yeah!! Seminggu dah Amani dan Imani ke sekolah.. Macam-macam ragamnya.. Amani kurang sikit ragamnya cuma dia tak makan dekat kantin.. Risau juga Sha.. Mujurlah sebelum ke sekolah dah bagi dia makan.. Tapi risau juga dia lapar kat kelas.. Adoilah Amani.. Khamis Sha bekalkan dia dengan roti.. Jumaat pun sama.. Hari Selasa, Amani dapat buku kerja dan buku teks.. Bertungkus lumus Sha membalut dan menampal nama Amani.. settle.. Bahagia rasanya.. Hehehe..

Imani pula lain ragamnya.. Pagi dia berdrama dulu sebelum kekelas.. Pagi Rabu lain ceritanya.. Nak berdukung sampai ke pagar Pra sekolah.. Lepas tu kakak pimpin hantar ke dalam.. Pagi Khamis, dia suh ayah singgah kedai nak bawa roti jagung.. Dah nak dekat sampai sekolah dia minta nak bawa bekal air pula.. Mak pun mulakanlah sesi pujuk memujuk.. Janji nak belikan botol air.. Tapi kena gi sekolah dulu.. Imani demand nak botol air degan gambar elsa (Frozen) mak iyakan je.. Tanya juga kalau tak de elsa, adik nak apa.. Terus dia cakap bunga-bunga.. Mak layankan aje.. Nanti gi kedai ECO je.. Baru rm2.12.. Kalau hilang or pecah mak tak ralat sangat..
 

 
Satu kakak punya, satu adik punya.. Jumaat dah pakai.. Kakak tertinggal botol air dekat sekolah.. Adik bawa balik.. 

8 comments:

  1. comelnya botol air adiknya..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sha pun rasa cam nak beli banyak je bila tengok botol air tu..

      Delete
  2. heheh besaq dah depa semua kan...huhu comel botol pinkk hehe

    ReplyDelete
  3. hehe biasa tu memula nak biasa dengan sek.. nanti da suka ada geng okayla tu. tomeeey dengan gaya masing2 hehe..

    ReplyDelete
  4. Hahahah rasanya ragam Hana waktu zaman sekolah rendah dulu pun macam tu kot~ heheheh ^^ comel betul perangai~

    ReplyDelete
  5. betullah sha beli yang rm2.12 tu kalau hilang tak ralat sangatkan, akak pun macam tu jugaklah. comel botol air tu

    ReplyDelete
  6. ragam ank2 kn...kena ada sesi memujuk..takut die tknk ke sekolah kn..dh dpt botol air kesukaan tu sure die ceria

    ReplyDelete
  7. hihihi. biasa la kan sha, bila dah masuk skolah ni, mcm mcm persediaan mak kena buatkan. yg utama - mental :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »