Wednesday, January 31, 2018

S.A.M.U.R.A.I. oleh Dekna Lee

Assalamualaikum..
Hye semua..

Bila baca novel ini memnag berdekah Sha ketawa.. seronok tengok perangai jahat si Aizat aka Samurai yang kerap sangat membahan si Melur aka Jasmine.. Dari awal novel sampai separuh novel, kerjanya nak bertekak je.. Tapi dalam pada dok bertekak tu, tetibe kena kahwin pula.. Hati dok main dup dap dup dap.. Ada pula penyebok yang tak tahu malu, dok mengendeng dekat si Aizat.. Melur dah rasa macam nak siat kulit orang.. Hehehe.. Memang tak kering gusi baca novel penulis ini..

Rasa release tension bula baca.. Walaupun cerita cinta tapi watak dan jalan ceritanya memberi kelainan.. Heronya bukanlah abang sado yang kerja ceo tapi budak sekolah juvana yang keding dan kerempeng tapi sweet sebab pandai main alat muzik.. Heroin pun gadis kampung je.. Dahlah manja dan brutal.. Memang gandingan yang ohsem dan mampu membuatkan pembaca gelak terbahak-bahak.. 

Sha baca pada 28.01.2018 dan selesai pada 29.01.2018.. 

(ebook - PNM e-Reader)
Published April 2015 by Love Novel..

7 comments:

  1. mcm best je... nak cari la bila dpt gaji !

    ReplyDelete
  2. Cam gini punya novel and jalan cerita la yang ika suka walaupun klise kena kahwin kan. Tapi, kalau mampu buat kita ketawa and tersengih. Apa salahnya haha. Ika nak try la cari nanti :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. walaupun temanya klishe tapi olahan dia berbeza.. memang menarik..

      Delete
  3. Ceritanya sangat menarik, saya baca sampai selesai.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »