Mendobi dengan Sabar - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Tuesday, January 16, 2018

Mendobi dengan Sabar

Assalamualaikum..
Hye semua..

Cuaca masih lagi sejuk walaupun sang mentari mula mengintai.. Bila sejuk-sejuk macam ini, baju memang lambat keringlahkan.. Rasa macam tak puas pula bila baju masih rasa sejuk.. Disebab kan hujan berterusan setiap hari.. Makanya Sha ambil keputusan untuk ke dobi pada Ahad pagi tu.. Keluar seawal yang mungkin dengan harapan Dobi kosong.. Malangnya, udah berderet orang menunggu untuk keringkan baju.. Kikiki.. Sabar jelah kan..

Pukul 7 Sha sampai dan pukul 8 lebih baru berjaya masukkan baju ke Mesin.. Settel dalam pukul 9.30 camtu.. Tak adalah lama sangat.. Kalau pergi tengahari, memang menangislah tunggu.. Lepas mendobi/mengeringkan baju, Kami ke Mee Kicap untuk sarapan.. dan sekali lagi kena menunggu.. Kebtulan ada rombongan berbasikal.. So sabarlah menunggu.. Hari yang penuh kesabaran..

Kawan-kawan ke dobi juga ke mengeringkan baju?
 
Nampak tak barisan bakul yang menanti giliran untuk mengeringkan baju..
Masa Sha balik ada lagi yang datang menambah.. hehehe..

13 comments:

  1. Bertabahlah Di musim hujan sekarang huhuu

    ReplyDelete
  2. bila musim hujan ne Dobi lah tempat tumpuan

    ReplyDelete
  3. tgk rmi kwn2 ke dobi keringkn bj...akak basuh je...sidai kt ampaian atas pasang kipas sekejap

    ReplyDelete
  4. Kalau lalu depan dobi tu, asyik penuh aje.

    ReplyDelete
  5. Musim sejuk sekarang ni ,, orang pon x berapa rajin kena p mendobi la jawabnyaaa

    ReplyDelete
  6. cikyan tak guna dobi.. tp berderetlaaa dlm bilik tu haaa.. guna kipas aje laa.. hahahhaa

    ReplyDelete
  7. Musim- musom hujan ramailah yang lepak kedai dobi ..mendobi dengan baju beraga- raga ..termasuk CCL

    ReplyDelete
  8. wahh, sabar sgt ni. Qekra tak pernah guna servis dobi mcm ni. nak jugak try sekali..

    ReplyDelete
  9. same here! basuh tu memang basuh dekat rumah tapi kena keringkan dekat dobi gak

    ReplyDelete
  10. Tak de pilihan kan, terpaksa la menunggu kat dobi kalau tak memang berbau la baju nanti..

    ReplyDelete
  11. ada 1 mlm tu, aida pun terpaksa ajak mr.asben ke dobi utk dry kan baju tau, sha.
    kul 12:20 tgh mlm kami gi. mengharapkan tak ramai la kat dobi.
    bila sampai, Allahu Rabi, ramai!!! dryer penoh. dan ramai menunggu.
    aida paksa mr.asben ke dobi satu lagi dlm taman.
    alhamdulillah, yg tu tak ramai. and terus dpt masukkan baju, sha. bersyukur.
    mana tak bersyukur??? 2 bakul besar tau. kalau tak kering, busuk, seksa la nak kena basuh semula kan....
    now cuaca da kembali ok utk sidai baju. cuma tak la terik sgt matahari tu.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..