Saturday, February 27, 2016

Congo Bar di Hujung Minggu

Assalamualaikum..
Hye semua.. Jom masak Congo Bar..
Kebetulan kepingan badam dengan biji bunga matahari masih ada lagi, tu yang merajinkan diri..
Dapatlah satu bekas tupperware.
Bolehlah Amani buat bekal ke sekolah.

Alhamdulillah, kali ini Congo Bar sha masak elok je.. Tak hangit..
Sha gunakan apa yang ada dekat rumah je.. Kena kreatif bila jadi mak nie.
Satu lagi, bila buat sendiri lagi puas hati. Boleh bubuh badam, kekacang dan coklat cip sesuka hati. Ce tengok gambar kat bawah tu. Meriahkan dengan badam, biji bunga matahari dan coklat cip? Barulah puas nak makan.

Kalau nak resepi boleh klik entry Sha ini

Sebelum dibakar..
Tips : Nak mudahkan, guna je aluminium foil. Dulang pembakar x kotor, congo bar senang keluar.
 
 Yeah!! dah siap masak..
Suhu 175 dan 20 minit masa.
 
 Dah siap potong, kita bubuh dalam Tupperware. 

5 comments:

  1. wahh taruh biji bunga matahari
    boleh try ni hehe

    ReplyDelete
  2. Tak pernah makan lagi congo bar ni.. hehehehe.

    ReplyDelete
  3. Uish... macam sedap...

    Pos sikit meh sini... huwaaaa

    ReplyDelete
  4. makanan lagiiiii. lapaqqq~ tapi bukan waktu rehat lgi. huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »