Tuesday, November 17, 2015

Killers (2014 film)

Assalamualaikum..
Mengerikan.. sangat-sangat sadis..
Bukan cerita seram tapi cerita pasal pembunuh psiko di Jepun dan pemberita yang jadi pembunuh tanpa sengaja di Indonesia.
Lelaki Jepun yang membunuh sebab sadis dan psiko.. Pembunuhan bermula dengan ayahnya sendiri kemudian bermulalah satu perjalanan pembunuhan yang ngeri..

Lelaki indonesia yang membunuh sebab x sengaja dan ingin mempertahankan diri.. Bermula dengan kesalahan diri sendiri iaitu tertidur dalam teksi. Kemudiannya berlakulah babak yang tidak sepatutnya. Demi mempertahankan diri maka terjadilah peristiwa ngeri dan sadis.
Pembunuhan kedua terjadi sebab ingin membalas dendam atas cacian yang diterima kemudian mendapati mangsa selayaknya dibunuh..
Pembunuhan ketiga terjadi tanpa sengaja.. Sepatutnya yang dibunuh orang lain tapi terbunuh orang lain.
Kemudian baru tersedar yang diri telah tersasar.. Cuba membaiki diri tapi malangnya kesilapan muncul menyebabkan segala-galanya musnah..
Bila Lelaki Jepun bertemu Lelaki Indonesia maka, pertembungan menghasilkan malapetaka. Tapi berakhir dengan kedua-duanya hancur berkecai..

Pesanan saya kalau berani, x kesah darah dan aksi-aksi ganas yang lain, dipersilakan tengok.. Tapi kalau x suka dan x mampu, tolonglah jangan tengok.. Sha pun sebenarnya tertengok kemudian gagahkan diri untuk teruskan tengok..

Pengajaran cerita ini.. Tolonglah jangan terlalu taksub.. Letakkan sedikit kesedaran dalam diri yang kita ini bukanlah boleh mendapat apa sahaja yang kita ingini. lakukanlah sesuatu menggunakan saluran yang betul. Yang paling penting terutama sekali pada perempuan.. Tolonglah jangan tertidur dalam teksi ataupun naik teksi sorang-sorang di malam hari.. Please.. Pleasee Be Extra Careful.. Bawalah apa-apa sahaja pelindung dalam beg tangan tu..

Mujurlah malam ini ada Salman Khan yang ala ala sengal.. Tu pun xtau lah mampu ke tak mengubati jiwa raga yang kacau bilau nie.. Hancus..
Update : terganggu jugalah sha punya tido.. serik rasanya menonton cerita sebegini.. Kacau bilau dibuatnya..

 Japanese-Indonesian psychological thriller

8 comments:

  1. Menariknya cerita ni. Nak cari ah nanti. thanks for sharing! :)

    http://letaknamaterlalumainstream.blogspot.my/

    ReplyDelete
  2. wah mesti best klu citer gini..kita pon naik giler klu layan citer Psyco Thriller ni..hihihihi

    ReplyDelete
  3. CP tak suka movie macam ni. Takut sikit hihihi

    ReplyDelete
  4. CP tak suka movie macam ni. Takut sikit hihihi

    ReplyDelete
  5. kita suka cerita yang positive ja hahaha....

    ReplyDelete
  6. ekin suka citer mcm ni kena org tgk.sekali kalu tak memang xtgk la

    ReplyDelete
  7. Assalam sha,
    takuit haaihh nengok muka deme he3

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »